ESTRATÈGIA D'UNA ENTITAT FINANCERA

CaixaBank culmina l'absorció de Barclays i canvia la marca

Els rètols de la xarxa d'oficines de La Caixa es canviaran pels de CaixaBank

Barclays aporta a l'entitat catalana 261 sucursals, 550.000 clients

Treballadors canviant ahir els cartells de Barclays.

Treballadors canviant ahir els cartells de Barclays. / EL PERIÓDICO

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

CaixaBank va culminar ahir dijous la integració de la xarxa de Barclays a Espanya amb la inscripció al registre mercantil de l'escriptura pública de fusió de les dues entitats. Després d'aquest últim tràmit, que s'ha realitzat quatre mesos després del tancament de la compra, CaixaBank realitzarà durant aquest cap de setmana la integració de les plataformes tecnològiques i informàtiques. CaixaBank va comprar al gener per 820 milions els negocis de banca minorista, gestió de patrimonis i banca corporativa de Barclays a Espanya, mentre que el grup britànic manté al país Barclays-card i el negoci de banca d'inversió.

L'operativa de les domiciliacions, cobraments i pagaments no es veurà afectada per aquest canvi, de manera que els clients de la filial espanyola de Barclays no hauran de realitzar cap gestió.

Els contractes de targetes passaran a ser gestionats per Caixacard, entitat íntegrament participada per CaixaBank i especialitzada en l'emissió i la gestió de targetes, que remetrà pròximament als seus clients les noves targetes.

El banc presidit per Isidre Fainé i dirigit per Gonzalo Gortázar incorpora així una xarxa de 261 oficines i 550.000 clients. CaixaBank va estimar ahir que els estalvis de costos bruts el 2016 per la suma de les entitats pujaran a 163 milions d'euros el 2016.

L'operació de compra de Barclays Bank va ser seguida d'un Expedient de Regulació d'ocupació (ERO) a l'entitat adquirida per a 975 persones que s'ha saldat amb més de 700 recol·locacions i altres mesures voluntàries i amb 112 acomiadaments forçosos repartits per tot Espanya.

Notícies relacionades

CaixaBank va destacar ahir que amb aquesta operació reforça la seva posició «com a l'entitat líder del mercat espanyol» amb 14 milions de clients, 5.438 oficines i uns actius totals de 355.557 milions d'euros. La quota de penetració de particulars s'eleva fins al 28,2%, i un 24,1% té CaixaBank com a primera entitat.

NOVA MARCA BANCÀRIA/Ahir CaixaBank va iniciar el canvi de retolació de les oficines de Barclays, que passaran a lluir el cartell amb la marca CaixaBank. Fonts del banc van explicar que la transformació d'aquestes 261 sucursals serà una primera fase del canvi de tota la xarxa de La Caixa. Després de la transformació de l'antiga caixa en un banc cotitzat, la marca de La Caixa segueix present a la xarxa. De forma progressiva, la marca CaixaBank s'implantarà a les sucursals, reforçant així el posicionament de l'entitat com a banc global, líder en diferents segments del negoci financer i amb una clara vocació internacional.