Anar al contingut

ESTRATÈGIA D'UNA MARCA AUTOMOBILÍSTICA

Nissan busca créixer amb la nova 'pick up'

La Navara que es produirà a BCN i adaptarà Mercedes sortirà a finals d'any

ANTONI FUENTES / MADRID

Nissan ha posat en marxa un ambiciós pla per augmentar les vendes un 20% durant aquest any després d'haver crescut un 29% el 2014. Una de les potes d'aquesta estratègia és l'increment i la renovació de la gamma de models, en què el llançament al mercat de la nova pick up Navara serà el següent pas en el pla traçat.

El conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, va assegurar que les primeres unitats de la nova Navara es començaran a produir a la planta de Barcelona a finals d'any. El model ha assumit més transcendència pel fet que serà la base a partir de la qual Mercedes i Renault desenvoluparan les seves pròpies camionetes que també es fabricaran a la Zona Franca.

Les vendes de la nova Navara, NP300 en la nomenclatura interna de la firma, a Espanya i a la resta de mercats europeus s'iniciaran a partir del gener del 2016, dins de l'actual any fiscal de la companyia japonesa, que finalitza al març. L'acord a què han arribat l'aliança Renault-Nissan i el grup alemany Daimler, anunciat dimarts passat, no tindrà cap efecte sobre el calendari d'inici de producció i llançament del model, que de fet ja s'ha començat a vendre en altres continents. «A finals d'any tindrem la Navara nova», va afirmar el directiu en una trobada amb periodistes celebrada a Madrid.

El client a qui van dirigides les pick up a Espanya i a Europa és d'un perfil professional que la utilitza com un vehicle de càrrega. La Navara contribuirà a fer que Nissan arribi aquest any a les 53.000 unitats venudes a Espanya, «el nivell més alt des del 2007, abans de la crisi», segons Toro.

L'ofensiva comercial anirà acompanyada d'una forta inversió per renovar la xarxa de concessionaris i obrir-ne de nous, especialment a Madrid, així com d'un esforç superior per formar els venedors i millorar la qualitat del tracte amb els clients potencials. «Abans els clients feien una mitjana de set visites al concessionari abans de comprar-se un cotxe. Ara només hi van 1,7 vegades, cosa que ens obliga a aprofitar aquesta oportunitat».

Amb el creixement que s'ha marcat com a objectiu Nissan seguirà ampliant la seva quota de mercat a Espanya, ja que les vendes globals augmentaran un 7%, segons Toro. La gran incògnita és què passarà amb les ajudes del pla Pive per a la compra de cotxe que estan a punt d'esgotar-se. Pel directiu, si s'acaben, seria aconsellable un final progressiu per evitar una frenada brusca.

Temes: Nissan Empreses