EXPECTATIVES DE CREIXEMENT

OHL es proposa doblar els seus ingressos fins a arribar als 8.000 milions

Josep Piqué presenta un pla estratègic per a la companyia que se centra en el creixement exterior

2
Es llegeix en minuts

OHL ha llançat un nou pla estratègic fins al 2020 amb el qual preveu duplicar el seu volum, de forma que al final d'aquest període de cinc anys la seva xifra de negoci arribi a la cota dels 8.000 milions d'euros, segons va informar la companyia de construcció i concessions. El grup que controla i presideix Juan Miguel Villar Mir espera així mateix doblar el seu benefici brut d'explotació (Ebitda), fins a situar-lo en uns 2.000 milions d'euros a la conclusió del període.

"Es tracta d'objectius quantitatius ambiciosos, però realistes", va assegurar el conseller delegat d'OHL, Josep Piqué durant la roda de premsa de presentació del pla. El reforç de la seva internacionalització constituirà el motor d'aquesta nova estratègia de creixement d'OHL, que erigirà a Mèxic com el seu primer mercat per facturació, per davant de la resta d'Amèrica del Nord (Estats Units i Canadà).

D'aquesta forma, Espanya reduirà la seva aportació d'ingressos al grup fins a un percentatge d'entre el 10% i el 15% de la facturació total, des de la taxa del 22,7% que va suposar en l'exercici 2014. En línia amb aquesta tendència, el grup està portant a terme un ajust "no traumàtic" de la seva dimensió a Espanya, mitjançant la "desvinculació" d'entre 120 i 150 treballadors anuals a través prejubilacions i altres mesures acordades amb els empleados.

En el pla exterior, OHL espera aconseguir el 85% del seu negoci en què considera els seus "mercats domèstics" internacionals, en els quals inclou Amèrica del Nord (Canadà, Estats Units i Mèxic), Llatinoamèrica (Colòmbia, Perú i Xile), la República Txeca. Un altre percentatge addicional de la seva activitat provindrà dels mercats cap als quals la companyia està estenent la seva activitat, com són Austràlia i Aràbia Saudita.

D'aquesta forma, la companyia reforçarà el seu ja potent negoci exterior, que a la conclusió de l'any passat va aportar al grup el 77% de la seva facturació i el 98% del seu Ebitda.

CREIXEMENT ORGÀNIC

OHL preveu abordar aquest creixement de forma orgànica mitjançant la consecució de nous projectes amb els seus tradicionals negocis de construcció i concessió d'infraestructures de transport i de construcció industrial. Tan sols contempla la compra d'alguna companyia per a la divisió de serveis.

Notícies relacionades

Per àrees de negoci, la companyia contempla que aquestes dues noves àrees d'activitat, la de construcció industrial i serveis creixeran fins a aportar el 20% del total d'ingressos.

El finançament d'aquest creixement se sustentarà en el 'cash flow' que generin els negocis, a aconseguir més rendibilitat i més control de riscos dels projectes i, en el cas de la divisió de concessions, en la rotació d'actius. En aquest supòsit, Abertis, grup del qual la constructora és segon accionista amb un 18% del seu capital, es perfilarà com eventual "comprador natural" d'aquests actius.

Temes:

OHL