EVOLUCIÓ DEL MERCAT ELÈCTRIC

Competència sense watts

Factorenergia busca trencar la resistència dels usuaris a canviar de subministrador malgrat les rebaixes de preus La firma suma 200 clients particulars nous al mes des de setembre

Esperança 8 Rousaud, a la seu de l’empresa a Barcelona.

Esperança 8 Rousaud, a la seu de l’empresa a Barcelona. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA / BARCELONA

¿Traves? ¿Reticències? Factorenergia, una de les més importants comercialitzadores elèctriques independents del mercat, ha decidit redoblar els esforços per captar clients particulars. El setembre passat va decidir entrar en aquest mercat després d'haver acumulat més de 40.000 clients en el segment d'empreses, però a penes ha arribat a un ritme d'uns 200 nous domicilis al mes.

«El preu és millor; el servei, igual; i no hi ha problemes administratius per canviar-se», afirma el director general de la companyia, Emili Rousaud. La veritat és que el client es mostra reticent a canviar de subministrador. «El que ha d'entendre és que, malgrat que un estalvi d'uns 60 euros anuals o de tres o quatre euros al mes per a un client mitjà (potència contractada de 4,4 kw i un consum de 4.400 kwh anuals) pot semblar poc, és recurrent», explica.

A més a més d'estudiar emprendre accions legals contra webs que difonen mala publicitat sobre l'empresa, Factorenergia mira de reforçar la pedagogia sobre la necessitat de la competència i de trencar un mercat copat per tres grans elèctriques. «El client no hi acostuma a estar gaire motivat perquè arriba a casa i té llum. No té una motivació gaire forta per al canvi», afirma. Però, al seu entendre, ha de comprendre que es pot estalviar diners cada mes si s'ho planteja.

Després dels canvis en el sistema de fixació de preus elèctrics, Factortenergia va decidir entrar en la pugna pels clients particulars. La companyia aplica un descompte de l'11% en els quilowatts (kw) consumits respecte a les tarifes anuals que ofereixen les elèctriques tradicionals i del 18% si l'usuari té en l'actualitat una tarifa amb discriminació horària (preus més baixos en la franja nocturna que en la diürna). L'oferta es contracta a través de la seva web de la companyia www.factorenergia.com.

Notícies relacionades

La firma ofereix també la tarifa variable, subjecta als canvis horaris, però l'aplica «directament sobre la corba horària de preus». Facilita als clients, per exemple, una aplicació mitjançant la qual es tenen la tarda anterior els preus del mercat de cada hora de l'endemà, cosa que, segons Rousaud, «permet decidir la conducta de consum a prendre».

Així, l'usuari pot decidir la millor hora per, per exemple, fer una rentadora o engegar el rentavaixella. En el fons, i fins que no s'hagi renovat tot el parc de comptadors a Espanya el 2018 amb mesuradors digitals i puguin funcionar en telegestió, es tracta d'una proposta dirigida ara com ara a «gent motivada per l'estalvi i que vulgui gestionar el seu consum», explica el director general de la companyia.