EL CORTE INGLÉS
Les targetes regal guanyen terreny

Lots de Nadal, a El Corte Inglés de la plaça de Catalunya de Barcelona. /
Cada Nadal, El Corte Inglés dedica un ampli espai als seus grans magatzems per exhibir una gamma de lots i paneres per regalar. El seu catàleg inclou des de senzilles caixes per menys de 20 euros a un bagul que en costa 1.490 i que conté 52 productes (incloent-hi un pernil ibèric de gla 5 Jotas, tres ampolles de Moët & Chandon i un set de ganivets i esmolador). D'aquestes últimes aquest any n'han venut unes quantes, però poques, expliquen fonts del grup.
A més dels aliments tradicionals (begudes alcohòliques, embotits, conserves i dolços), els últims anys s'estan introduint a les cistelles altres productes de moda, com ara ampolles d'oli o paquets per preparar gintònics (amb tots els estris i les espècies necessàries). A Catalunya també estan tenint molt bona acceptació els lots de productes d'origen català.
El Corte Inglés és un dels principals distribuïdors de lots nadalencs a Espanya, i ha notat com la crisi ha fet disminuir la demanda en aquests últims anys, sobretot a causa del tancament de pimes. Però des de fa mesos, el grup constata que el consum està despertant al país, i calculen que aquesta serà la millor campanya nadalenca dels últims sis anys, en vendes. «La tendència a l'alça és general, i els lots no quedaran fora d'aquest repunt», recalquen les mateixes fonts.
No obstant, els últims anys s'està produint un fenomen de substitució dels lots nadalencs per les targetes regal, que l'obsequiant carrega prèviament amb certa quantitat de diners perquè qui la rebi s'ho gasti en compres. Es dóna la circumstància que aquestes targetes no estaven pensades per a les empreses, sinó com a regal entre particulars, ni tampoc són exclusivament nadalenques, ja que estan disponibles tot l'any. Però per la seva comoditat, s'han obert pas en aquestes dates. «Els lots inclouen productes que no sempre agraden, mentre que amb la targeta segur que s'encerta», resumeixen des d'El Corte Inglés.
El resultat és que, mentre que fa dècades les empreses que feien obsequis als seus empleats o clients només es plantejaven enviar-los lots o paneres, ara s'avança cap a un «equilibri del 50%-50%», afegeixen, és a dir, la meitat de companyies que segueixin amb la tradició seguiran amb el lot, i l'altra meitat triarà l'alternativa de la targeta regal.
Paradoxalment, El Corte Inglés també constata una altra tendència en què, a diferència del cas anterior, és el client particular qui s'endinsa en terrenys típicament empresarials: cada vegada més persones es presenten als seus centres a comprar lots de Nadal per a familiars, personal domèstic o professionals de confiança, com ara el dentista o el metge de família.
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Permís denegat Israel impedeix l’entrada a Collboni en el seu primer viatge oficial al Pròxim Orient
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- El gall de la plaça d’Espanya
- L’inici de la ronda espanyola El ciclisme i les banderes
- L’inici de la ronda espanyola La Vuelta reafirma la internacionalització del ciclisme
- Polèmica presència de l’equip d’Israel
- L’inici de la ronda espanyola Jordi Masquef, alcalde de Figueres: "La Vuelta va més enllà de la marca Espanya"
- Crisi migratòria Bolaños avisa a Prohens que ha de complir la llei i acollir menors