Bonet: "Freixenet és una empresa familiar catalana, i per tant espanyola"
El president de la firma carrega contra les "aventures que no s'entenen"
El president de Freixenet, Josep Lluís Bonet, ha estat un dels directius més aplaudits aquest dimarts al congrés anual de la Confederació Espanyola de Directius i Executius (CEDEIX), al reivindicar l'espanyolitat de la seva firma i assegurar que la seva és una empresa "familiar catalana, i per tant espanyola".
Bonet, que serà elegit ben aviat president de la Cambra de Comerç d'Espanya, ha intervingut en un debat sobre els reptes de les empreses en un món globalitzat, durant la qual ha apuntat que Espanya "va arribar tard a la globalització" perquè durant molt temps va viure instal·lada en la idea que "fora no hi havia res, i d'aquí no sortia ningú". La crisi ha canviat les coses, ha assegurat, i ara "les empreses que queden diuen que o surten o moren".
Notícies relacionadesEn aquest punt, Bonet ha fet una encesa defensa de l'empresa com a "peça clau del sistema i de l'ordre establert", per la qual cosa no és comprensible que se les ataqui, i ha considerat que Espanya "s'ha d'afirmar davant les aventures que no s'entenen". I ha considerat que l'externalització "és la gran oportunitat d'Espanya en aquest moment", assegurant que "el canvi d'actitud porta que l'adaptació a la globalització sigui estructural".
Per això, ha aventurat que els joves hauran d'apuntar en aquesta direcció, ja que per a aquestes empreses que externalitzen faran falta "joves preparats però que encara no s'han plantejat que hauran d'anar a conquistar el món". "Quan sento això de la fuga de cervells no m'agrada", ha postil·lat, "els joves han de sortir un o dos anys per fer la seva formació, tenir coneixements, idiomes i un sentit cosmopolita, i això és el que tindrem en el futur".
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos