NOVA ESTRATÈGIA COMERCIAL

Pronovias, menys és més

El grup de moda nupcial concentrarà les vendes a la capital catalana en una megabotiga a la rambla de Catalunya La companyia catalana obrirà més 'flagship stores' a Europa

Alberto Palatchi, amb la seva dona, Susana Gallardo, i les seves filles Gabriela i Marta.

Alberto Palatchi, amb la seva dona, Susana Gallardo, i les seves filles Gabriela i Marta. / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ / BARCELONA

La tendència d'obrir megabotigues per les quals estan apostant les grans cadenes de moda (Inditex, Mango, Desigual...) arriba al sector nupcial. Pronovias va inaugurar ahir oficialment (està oberta des del setembre) la seva botiga en el número 129 de la rambla de Catalunya de Barcelona, amb la qual estrena una estratègia comercial centrada en locals més espaiosos. En aquesta estratègia no hi tenen lloc les botigues petites, i per això Pronovias ha tancat en les últimes setmanes les tres que li quedaven a la ciutat.

El grup català líder mundial en moda nupcial -que el mes passat va fitxar Andrés Tejero com a conseller delegat- té en total 155 botigues, entre pròpies i franquiciades, 40 d'elles a Espanya. La idea és tenir una sola botiga per ciutat, però amb més visibilitat que les actuals. A Barcelona, el grup que presideix Alberto Palatchi tenia establiments al passeig de Gràcia, al carrer de Sants i al passeig de Fabra i Puig, de menors dimensions que la megastore de la rambla de Catalunya (1.000 metres quadrats). El nou local, amb 16 emprovadors, ha absorbit l'activitat i la plantilla dels establiments tancats. La concentració no afectarà els centres d'El Corte Inglés, on Pronovias mantindrà la seva presència, va explicar Anaïs Durand, directora de màrqueting.

Notícies relacionades

El nou concepte de botiga de Pronovias suposa, a més, un canvi en la decoració, a càrrec de l'interiorista Lázaro Rosa-Violán, amb detalls com una zona per prendre xampany. «L'entorn és més acollidor», va afirmar Gabriela Palatchi, filla del president i que treballa en l'equip de màrqueting de Pronovias. Deixar el passeig de Gràcia per la rambla de Catalunya, va assegurar, no ha perjudicat les vendes, sinó el contrari. Al passeig de Gràcia hi ha més turistes, però la rambla de Catalunya permet accedir millor al mercat local, el seu públic principal. De fet, el 98% de les cites de clientes per emprovar-se vestits al local es concerten a la web.

Barcelona és la ciutat escollida per Pronovias per fer una gran estrena d'aquest nou concepte de flagship store (després de verificar-ho a Bilbao, València, Ciudad Real i Múrcia). La pròxima serà Sevilla, on ha adquirit l'edifici La Ciudad de Londres, de més de 1.000 metres quadrats. A nivell internacional, l'empresa preveu duplicar en cinc anys els seus punts de venda, tant mitjançant botigues pròpies a les principals capitals europees -«amb especial interès a Alemanya i Itàlia», va dir Durand-, com franquiciades, a Llatinoamèrica, Rússia i l'Orient Mitjà. Actualment, té flagship stores a Nova York (2.000 metres quadrats), París, Milà i Londres, però no estan adaptades al nou concepte de botiga.