PLA D'EXPANSIÓ D'UNA CADENA

Fnac obrirà botigues més petites a Espanya

La firma inaugurarà 25 establiments d'entre 300 i 1.000 metres en cinc anys

Marcos Ruão.

Marcos Ruão.

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / BARCELONA

Fnac, la cadena francesa de distribució de tecnologia i productes culturals, ha decidit canviar d'estratègia per créixer a Espanya. La companyia apostarà per botigues més petites i recolzades en el canal on line per arribar a les capitals de província on no està present. Així, l'empresa espera doblar el nombre d'establiments a Espanya (fins a 50) durant el pròxim lustre.

«En el passat sempre havíem apostat per les botigues grans, però això ens limitava l'expansió perquè no sempre es donen les condicions per obrir grans locals. Ara hem decidit crear les botigues de proximitat, que ja estan funcionant molt bé a França, i que ens permetran créixer i obrir en ciutats on no érem», va assegurar a aquest diari el director general a Espanya de Fnac, Marcos Ruão.

Les noves botigues, la primera de les quals s'obrirà a Valladolid (serà la número 25 a Espanya), tindran entre 300 i 1.000 metres quadrats, la qual cosa permetrà a la firma trobar ubicacions «tant en centres comercials com al centre de les ciutats», segons Ruão. A l'haver-hi menys espai, lògicament, hi haurà menys productes en estoc a la venda. No obstant, els clients podran accedir a tot el catàleg de Fnac gràcies a «quioscos especials» dins els locals, on els consumidors podran consultar i demanar qualsevol article que la firma tingui a la venda en altres centres. «Garantim que els clients podran tenir la majoria dels articles a la seva botiga en només 24 hores i sense cost extra», va afirmar el directiu.

Notícies relacionades

«El que està fent Fnac és adaptar-se als nous hàbits dels consumidors. Cada vegada hi ha més persones que compren per internet, però al mateix temps la gent continua necessitant les botigues físiques», va explicar Ruão, que va assegurar que les capitals de província catalanes sense presència de Fnac (Girona, Lleida i Tarragona) són «objectius» de l'empresa per obrir aquesta mena de botigues. La cadena compta amb cinc centres a Catalunya, tots a Barcelona.

Fnac, que va obrir la seva primera botiga a Espanya l'any 1993, va facturar l'any passat a la Península Ibèrica 654,3 milions d'euros, la qual cosa suposa un 4,2% menys que un any abans. El primer semestre del 2014, no obstant, la firma va igualar les vendes del mateix període del 2013. «De moment no notem un clar repunt del consum a Espanya», va dir Ruão.