conseqüències d'una trama de corrupció A hisenda
La fiscalia pretén que Núñez i el seu fill ingressin a la presó
El fiscal s'oposa al fet que se suspengui la presó fins que es tramiti l'indult
Els constructors van ser condemnats a dos anys i dos mesos de presó per suborn

Josep Lluís Núñez, a l’esquerra, amb el seu advocat. /
La fiscalia pretén que el constructor i expresident del FC Barcelona Josep Lluís Núñez Clemente i el seu fill, José Luis Núñez Navarro, ingressin a la presó per complir la condemna de dos anys i dos mesos de presó imposada per la seva implicació en una de les pitjors trames de suborns i corrupció descobertes a Catalunya, en què van participar inspectors d'Hisenda, advocats i empresaris. El fiscal Emilio Sánchez Ulled ha presentat un escrit a la Secció Novena de l'Audiència de Barcelona, en la qual va celebrar el judici contra els Núñez, en què s'oposa al fet que se suspengui l'execució de la sentència fins que es tramiti l'indult, tal com han sol·licitat la defensa dels dos condemnats.
El gener passat, el Tribunal Suprem va rebaixar a Josep Lluís Núñez i al seu fill la condemna de sis anys de presó imposada el juliol del 2011 per l'Audiència de Barcelona, que va quedar en els dos anys i dos mesos, més el pagament d'una multa d'1,5 milions. Aquesta disminució de la pena no era suficient perquè poguessin eludir l'entrada a presó.
Per això, després de la sentència del Suprem, la defensa dels Núñez va presentar davant aquest mateix òrgan judicial un incident de nul·litat d'aquesta resolució i, de forma paral·lela, una petició d'indult al Ministeri de Justícia. El Suprem va rebutjar l'incident, i l'últim intent de l'expresident del Barça i el seu fill per evitar la presó passa en aquests moments per l'Audiència de Barcelona, que ha de decidir si obliga els constructors a entrar a la presó o suspèn aquesta mesura fins que el Govern central resolgui la mesura de gràcia.
Qui sí que va ingressar voluntàriament a la presó el mes de març passat per complir la pena imposada (sis anys i 10 mesos de presó) va ser l'exinspector en cap d'Hisenda a Catalunya Josep Maria Huguet. Pel cas també van ser condemnats quatre funcionaris més de l'Agència Tributària a penes entre els sis anys i els sis mesos de presó.
PACTE DE SILENCI / De les sentències de l'Audiència de Barcelona i del Suprem se'n desprèn que els inspectors d'Hisenda van teixir una xarxa d'interessos per afavorir l'estalvi fiscal dels empresaris, que van contribuir amb generosos suborns a la trama formada pels actuaris sota un «estret pacte de silenci», segons la resolució dictada per l'Audiència de Barcelona.
Els fets van passar fa 21 anys i des que va començar la investigació fins que es va dictar la primera sentència havien passat 12 anys i mig. Aquest procés judicial va acabar amb les aspiracions del socialista Josep Borrell de ser candidat a la presidència del Govern. El polític va haver de dimitir al sortir a la llum la implicació en el cas de dos directes col·laboradors seus.
- Selectivitat La nova selectivitat s’estrena a Catalunya amb un descens de notes i aprovats
- Selectivitat 2025 Els alumnes amb les millors notes a les PAU 2025 a Tarragona: "Donen molta 'bola' a la selectivitat, però no és per a tant"
- Un problema a l’alça Catalunya imposarà multes als pacients que agredeixin sanitaris
- Cimera a la Haia Trump amenaça Espanya amb una guerra comercial: «És terrible el que ha fet. Haurà de pagar el doble»
- Les tres millors puntuacions
- L’últim acte El vell camp va dir adeu amb el comiat d’Alba i Busquets
- Lliga número 38 dels blancs El Madrid guanya la Lliga aprofitant el primer ‘match ball’
- EL MERCAT DE FITXATGES Laporta emplaça l’Athletic que no interfereixi amb Nico
- Mobilitat Renfe proposa alternatives al tall de l’R3 de Rodalies
- València / Las Palmas Un home asfixia i apunyala la seva dona i el seu fill de 2 anys