COMPANYIA BYD

Ja roda el primer taxi 100% elèctric de Barcelona

Es tracta d'un turisme monovolum amb una autonomia de 302 quilòmetres que poden augmentar mitjançant un sistema intern de regeneració d'energia

Aquest model permet recórrer 100 quilòmetres pel preu d’1 euro.

Aquest model permet recórrer 100 quilòmetres pel preu d’1 euro. / BYD-AUTO

1
Es llegeix en minuts

EFE / BARCELONA

La companyia automobilística xinesa BYD, especialitzada en el desenvolupament i producció de vehicles elèctrics, ha iniciat el seu desenvolupament comercial a Espanya amb l'entrega a Barcelona del primer taxi 100% elèctric.

New Energy Vehicles, distribuïdora a Espanya dels vehicles BYD, pertanyent al grup Bergé, ha realitzat l'entrega al barceloní Cristian Campos d'aquest primer taxi 100% elèctric, una unitat del model E6, que és un turisme monovolum de cinc places amb una autonomia certificada i real de 302 quilòmetres.

Aquest turisme, amb 4,56 metres de longitud i un maleter de 470 litres, és un vehicle que compleix amb els requisits essencials per a aquest tipus de servei públic, ja que, a més, amb una distància entre eixos de 2,83 metres permet unes àmplies places posteriors per als usuaris passatgers. Amb els 302 quilòmetres homologats d'autonomia es pot realitzar una jornada completa de treball sense haver de fer recàrregues intermèdies.

EL MOTOR ELÈCTRIC A BARCELONA

El motor del BYD e6 s'alimenta a través de bateries BYD Fe Battery (Ferro Fosfat) desenvolupades per la mateixa companyia, una de les líders en el mercat de bateries per a telefonia mòbil, que estan avalades pels més de 39 milions de quilòmetres ja realitzats en servei de taxi en diferents ciutats del món.

Les bateries tenen una capacitat de 61 kWh i compten amb un sistema de regeneració d'energia amb què es pot incrementar un 20% l'autonomia addicional. El motor elèctric aporta 90 kW (122 CV) de potència i desenvolupa un parell màxim de 450 Nm.

Notícies relacionades

El BYD e6 té un consum homologat de 20,5 kWh cada 100 quilòmetres i la recàrrega pot realitzar-se, sempre en corrent altern i en un carregador estàndard europeu des de 2 hores en funció del punt de recàrrega. Això suposa que, recarregant en horari nocturn amb tarifa supervall, es poden realitzar 100 quilòmetres amb un cost aproximat d'1 euro.

Barcelona ja manté des de l'any passat un autobús 100% elèctric recorrent els seus carrers. Es tracta de l'eBus, que actualment és l'únic capaç de realitzar una jornada completa de treball amb una sola càrrega.