PROCÉS D'INSOLVÈNCIA
La banca creditora presenta al jutge el conveni renovat de Pescanova sense Damm
La proposta inclou una injecció de 115 milions i la capitalització de 2.000 milions del deute
La banca creditora de Pescanova confia que el jutjat mercantil número 1 de Pontevedra doni 'llum verda' a la proposta de conveni de creditors, capitanejada per les entitats financeres i en què queda al marge el consorci integrat per Damm i Luxempart. La multinacional pesquera ha entregat aquest dilluns a primera hora el conveni renovat, que inclou finalment les exigències de la banca, entre elles recuperar un terç del passiu de Pescanova, és a dir, uns 1.000 milions d'euros, davant dels 700 milions d'euros que hi havia en la proposta de Damm i Luxempart.
Un cop entregat el document, els assessors jurídics de la firma i de la banca creditora (Garrigues i Freshfields) es reuniran amb el magistrat Roberto Cruz, encarregat del procés concursal.
La proposta inicial de la banca creditora (Sabadell, Popular, CaixaBank, Bankia, Novagalicia, BBVA i UBI Banca) per reflotar la companyia incloïa una injecció de capital de 115 milions d'euros i la capitalització d'uns 2.000 milions d'euros de deute, quantitats que suposarien una quitació inferior al 70%.
Notícies relacionadesD'aquesta forma, el consorci format per la cervesera catalana i el fons luxemburguès renuncia al seu pla de viabilitat per a la multinacional gallega, en què ja no tindrà el paper de soci industrial.
La marxa de Damm i l'eventual entrada de nou capital podria comportar la seva sortida del consell de Pescanova, en què està representada per José Carceller, i fins i tot la remodelació de tot el consell d'administració.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- El Barça segella l’acord amb Nico Williams i pagarà els 58 milions de la seva clàusula de rescissió
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Ramaders Catalunya extrema els controls després de detectar tres focus de tuberculosi bovina
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»