Facebook compra Whatsapp per 14.000 milions d'euros
El fundador de la xarxa social, Mark Zuckerberg, espera que la plataforma de missatgeria arribi als mil milions de clients amb l'operació
Facebook ha anunciat que ha arribat a un acord definitiu per comprar la plataforma de missatgeria mòbil Whatsapp per 19.000 milions de dòlars (14.000 milions d'euros). L'operació es realitzarà mitjançant el pagament de 4.000 milions de dòlars en efectiu i 12.000 milions més en accions de Facebook. L'acord també preveu un pagament addicional de 3.000 milions de dòlars en accions especials que es concediran als fundadors i treballadors, i que seran meritades durant els quatre anys posteriors al tancament de Whatsapp.
L'operació suposa un cop mestre per a una companyia que havia frenat la seva expansió, Facebook, i una firma que ha crescut a ritme accelerat en els últims anys però que requereix un impuls per fer front a els nous competidors. Whatsapp disposa de més de 450 milions de clients i la seva irrupció en el mercat va suposar de facto el trencament del monopoli de les operadores en missatgeria a l'aprofitar internet i no els sistemes convencionals de codificació.
"Whatsapp està en el bon camí per connectar mil milions de persones. Els serveis que arriben a aquesta fita són increïblement valuosos", afirma Mark Zuckerberg, fundador de Facebook, en un comunicat.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
- Una victòria que no canvia res
