NOUS MODELS DE CONSUM
La compra a un clic
Buyfresco és una plataforma 'on line' que actua com a assessor personal de compres de l'alimentació
L'empresa envia a domicili cistelles amb producte ecològic i receptes

Fundador i director 8 Areitio amb una cistella de Buyfresco. /
Per a la majoria dels ciutadans, comprar i idear nous menús suposa un gran suplici, especialment després d'una intensa jornada laboral. Per això, i per captar la veta de mercat en auge com és el dels assessors personals de l'alimentació, Andrés Areitio va fundar Buyfresco el novembre del 2012. «Aquest model de negoci, fins ara inexistent a Espanya, funciona amb èxit al nord d'Europa des del 2009», explica l'emprenedor.
Es tracta d'una plataforma on line que envia setmanalment als seus suscriptors a domicili cistelles amb ingredients i receptes «molt fàcils de fer». Segons el jove empresari -llicenciat en empresarials per ICADE- amb aquesta fórmula aquests s'estalvien el temps que invertirien comprant al supermercat.
El director assegura que a més de potenciar l'alimentació saludable dels clients, «tots els productes són nacionals, ecològics i de temporada», els usuaris també racionalitzen les seves despeses, «ja que planificar els menús evita llençar menjar».
Segons Areitio, els seus clients tenen com a denominador comú «la falta de temps per anar a comprar i la necessitat de menjar sa». No obstant, afegeix que el target es divideix entre singles, parelles i famílies, i per això l'empresa ofereix cistelles adaptades a aquests tres prototips de clients. Les cistelles més cares costen 46 euros.
La startup amb seu al polígon de Mercamadrid, dóna feina a 10 treballadors, entre els quals destaquen una xef, que dissenya els menús, i un nutricionista que té el rol d'assessorar els usuaris a l'hora d'elaborar les receptes «mitjançant les xarxes socials o a través del whatsapp», precisa el fundador.
L'empresa, que ja ha servit més de mil comandes, va començar a repartir a Madrid i actualment està present a pràcticament tot Espanya. «Prop del 70% dels nostres clients es concentren entre les ciutats de Madrid i Barcelona», explica Areitio. L'acceptació a la capital catalana està sent molt positiva: «Els barcelonins s'animen més que els madrilenys amb les noves formes de compra».
Areitio va llançar l'empresa amb un capital inicial de 60.000 euros que va aconseguir gràcies a un business angel i la incubadora d'empreses tecnològiques Mola.
Notícies relacionades«Va ser molt difícil aconseguir finançament», recorda Areitio, que afegeix que a Espanya els projectes innovadors són els que més dificultats tenen a l'hora de trobar inversors.
Actualment l'empresa acumula un capital de gairebé 150.000 euros, gràcies a un recent préstec d'ENISA. Aquest any preveu facturar al voltant de 500.000 euros.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25