El preu de la vivenda lliure modera la seva caiguda i baixa un 4,5% el tercer trimestre
A Catalunya, el descens del preu és del 8,9%
El preu de la vivenda lliure es va situar en 1.495,3 euros per metre quadrat en el tercer trimestre del 2013, amb un descens interanual del 4,5%, fins a 3,3 punts percentuals menor que el retrocés experimentat el trimestre anterior, del 7,8%, i es manté en nivells del 2004, segons dades del Ministeri de Foment. A Catalunya, la caiguda en el tercer trimestre va ser del 8,9%.
El preu reflecteix a més un descens del 0,5% en taxa intertrimestral i situa la caiguda acumulada des del seu nivell màxim, el primer trimestre del 2008, en el 28,8%.
Els preus de la vivenda nova --fins a dos anys d'antiguitat-- van baixar en menor mesura, un 2,5%, fins als 1.564 euros per metre quadrat. No obstant, en el cas de la vivenda usada, la caiguda interanual va ser del 5,2%, amb 1.472,7 euros per metre quadrat.
Notícies relacionadesEn el segment de la vivenda protegida (VPO), el valor del metre quadrat es va situar en 1.113,8 euros, amb un descens respecte al tercer trimestre del 2012 del 2,4%, i una caiguda intertrimestral del 0,4%.
D'aquesta forma, l'índex general de preus va registrar entre el juliol i el setembre d'aquest any un descens del 0,4% respecte als tres mesos anteriors i una caiguda interanual del 4,5%.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»