ALIANÇA EXTERIOR D'UNA GRAN COMPANYIA FAMILIAR

Comsa Emte a la francesa

La filial logística de la pública SNCF formalitza la compra del 25% del negoci ferroviari de la multinacional catalana

Les autoritats europees de la competència han aprovat l'operació

En marxa 8 Tren de la filial ferroviària de Comsa Emte.

En marxa 8 Tren de la filial ferroviària de Comsa Emte. / EL PERIÓIDICOx

2
Es llegeix en minuts
AGUSTÍ SALA
BARCELONA

Les autoritats europees de la competència han donat el vistiplau a l'entrada de la filial logística de la pública francesa SNCF (la Renfe del país veí) en el negoci ferroviari de la catalana Comsa Emte. Així, el grup controlat per l'Estat francès, a través de la filial SNCF

Geodis, adquireix el 25% de Comsa Rail Transport. Miquel Llevat, director general del grup Comsa Emte, passa a ser el president de la societat ferroviària, i Phi-

lippe Bihouix, director d'activitats ferroviàries internacionals de

SNCF, vicepresident.

L'organigrama es completa amb els consellers Ignacio Barrenechea i Román Oleart, per part de Comsa Emte. Pau Filella segueix amb el càrrec de gerent de Comsa Rail

Transport. Les dues companyies reforcen al seu torn l'acord de col·laboració que tenien destinat a «potenciar el desenvolupament del trànsit ferroviari de mercaderies entre França, el centre d'Europa i el conjunt de la península Ibèrica».

Les dues parts es comprometen a desenvolupar relacions internacionals per créixer als dos costats dels Pirineus gràcies al «potencial del transport per ferrocarril, l'extensió de l'ample de via internacional i les noves infraestructures del Corredor Mediterrani entre Algesires i Perpinyà».

Gràcies a l'operació, Comsa Rail Transport s'incorpora comercialment a la xarxa internacional ferroviària de SNCF, amb activitat a Alemanya, Bèlgica, Holanda, Luxemburg, Itàlia i Romania, entre altres països, sota la marca

Captrain. Els trànsits es recolzaran, al seu torn, en VIIA, l'activitat d'autopistes ferroviàries de SNCF Geodis, que preveu prolongar la connexió Bettembourg (Luxemburg)-Le Boulou (Perpinyà) cap a Espanya quan existeixin les infraestructures que ho permetin.

SNCF Geodis opera en 66 països i arriba a unes vendes de 9.500 milions. El conjunt del grup ferroviari públic va registrar una facturació de 33.800 milions l'any passat, de la qual el 25% va procedir de mercats diferents del francès.

Notícies relacionades

Per la seva part, Comsa Rail Transport és la companyia líder per volum en el mercat de les empreses ferroviàries privades a Espanya. Les seves vendes van ser l'any passat d'uns 25 milions amb més de 5.000 trens comercials posats en circulació durant l'exercici.

Pertany a Comsa Emte, el segon grup espanyol d'infraestructures i enginyeria que no cotitza a Espanya, propietat de les famílies Miarnau i Sumarroca. A l'estiu, la companyia, afectada per la caiguda de les obres públiques, va tancar el refinançament de 930 milions, completada amb una ampliació de capital de 40 milions per part dels seus accionistes.