Carles Domingo insta a pensar més en la innovació que a retallar costos

El CEO de Telefónica R+D lamenta que algunes empreses "estan preses per financers" poc conscienciats a crear nous mercats

Fòrum de debat Primera Plana amb Carlos Domingo, president de Telefónica I + D. / M. TUDELA / E. PONS

1
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREEZ / Barcelona

Els empresaris que només pensen a retallar costos estan generant una factura que a nivell de país sortirà molt cara. S'ha d'invertir més i millor en innovació, ha afirmat Carlos Domingo, president de Telefónica R+D, al fòrum Primera Plan@, organitzat conjuntament per EL PERIÓDICO i Banc Sabadell, i no només perquè sigui important a nivell particular de cada empresa, sinó també i especialment per a l'economia del país.

Encara que les magnituds macroeconòmiques estiguin reflectint certa recuperació, “només se sortirà de la crisi si es reinverteix a crear nous mercats”, ha afirmat Domingo, que acaba de publicar el llibre ‘El viaje de la innovación’. Crear nous mercats significa crear empreses, i no pimes, ha remarcat, sinó grans empreses que puguin competir a nivell global.

El president de Telefónica R+D lamenta que algunes empreses “estan preses per financers” que s'han encarregat de buscar l'eficiència a base de retallar costos. Això serveix per millorar els comptes, però ni genera valor afegit ni crea ocupació. El problema és que el retorn de la inversió en R+D és a uns quants anys, cosa molt poc atractiva a ulls de molts empresaris.

Durant la seva intervenció, Domingo ha recalcat que innovar no és només inventar o portar a la pràctica una bona idea, sinó també comercialitzar-la amb èxit. I ha afirmat que la inversió en R+D que es fa a Espanya hauria d'estar focalitzada en coses més pràctiques.

Notícies relacionades

El president de R+D també ha afegit que el problema de la innovació no és de finançament, sinó de les persones preparades. “Falta més talent que capital”, ha assegurat. 

Domingo també ha afirmat que sortir a l'estranger a buscar oportunitats laborals que no hi ha a Espanya “no és necessàriament negatiu” i que no hauria de ser vist com un “drama” –ell mateix ho va fer--, però que sí que és important que després els emigrats puguin tornar al país i aportar valor amb els coneixements que han adquirit a fora.