REESTRUCTURACIÓ DEL SECTOR FINANCER
El Govern primarà el preu en la venda de les entitats nacionalitzades
Linde accepta que fons d'inversió participin en les subhastes si passen la prova d'idoneïtat
"L'objectiu principal és recuperar els diners dels contribuents" diu el governador
El governador del Banc d'Espanya, Luis María Linde, ha considerat aquest matí que la venda de les tres entitats bancàries que encara estan completament en mans públiques --Bankia, NCG Banc i Catalunya Banc-- ha d'atendre fonamentalment les ofertes econòmiques, amb l'objectiu principal de "protegir" els diners que els contribuents han aportat al rescat financer.
Durant la seva compareixença davant la Comissió de Pressupostos del Congrés, Linde s'ha mostrat d'acord amb el criteri expressat pel Govern de primar "aquelles ofertes més favorables des del punt de vista de recuperació del diner públic". El governador ha recordat que és el Govern, com a propietari de les tres entitats, qui ha de prendre les decisions i que el Banc d'Espanya es limitarà a "cooperar, ajudar i aconsellar", així com a "definir qui és idoni o no per tenir una llicència bancària" però sempre amb els mateixos requisits dels actuals bancs.
Idoneïtat
Notícies relacionadesEn aquest sentit, Linde no ha mostrat rebuig a la possibilitat de vendre alguna de les entitats nacionalitats a fons d'inversió sempre que compleixin les condicions d'idoneïtat que consideri el mateix Banc d'Espanya. Les entitats que aspiren a quedar-se amb els bancs nacionalitzats i que no tenen fitxa bancària "hauran de passar pels tràmits d'idoneïtat amb les condicions del Banc d'Espanya", que seran "tan exigents" com sempre, ha dit. "Naturalment, no pot acceptar-se que tingui llicència algú amb condicions diferents o menys exigents que un banc que ja opera. Qualsevol entitat que aspiri a tenir un banc ha de complir les condicions i exigències de tots els bancs", ha dit.
Linde ha respost així a la preguntes formulades pel diputat socialista Valeriano Gómez que feien al·lusió a l'interès mostrat pel fons d'inversió nord-americà Guggenheim en la subhasta de NCG Banc.
- Plet per impagament El cantant Francisco trenca el silenci: «No m’amago. Soc un personatge públic i localitzable»
- Calendari laboral Els 2 ponts festius a L'Hospitalet abans de l’estiu i un superpont per a qui pugui agafar-se dies
- Música i benestar Enric Palau, exdirector del Sónar: “Un concert em pot canviar la vida i una cançó em salva el dia”
- TELEVISIÓ I MAS Els 150 anys d’Estrellla Damm
- Barcelona, protagonista Els millors xefs d’Espanya rememoren Santi Santamaria
