CONSUM

Caprabo compara els seus preus amb els de Mercadona i torna la diferència als clients

La cadena de súpers emet vals de descompte en el cas que els seus preus siguin superiors als de la competència

Un súper de Caprabo anuncia la iniciativa del Comparador.

Un súper de Caprabo anuncia la iniciativa del Comparador.

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

La cadena de supermercats Caprabo ha decidit fer un nou pas per "demostrar", segons paraules del seu director general, Alberto Ojinaga, que els seus preus són “tan competitius” com els de la competència. Per això, la firma ja ha implantat a tots els supermercats de marca Caprabo (no els Eroski) ‘El Comparador’ de preus, de manera que compararà la llista de la compra dels seus clients amb els preus de Mercadona i tornarà als usuaris la diferència.

Cada vegada que un client amb targeta clienta passi per caixa (sempre en compres superiors a 10 euros), la companyia compararà automàticament els preus de cada producte amb els de Mercadona. En el cas que el tiquet de la compra hagués estat més econòmic en la firma valenciana, automàticament el sistema emetrà un val de descompte per la diferència, que s'entregarà al client, de manera que "Caprabo garanteix que la seva compra serà sempre la més econòmica", ha assegurat Ojinaga.

La firma catalana elaborarà diàriament una llista dels preus a Mercadona dels 2.500 productes més demanats pels consumidors, de manera que el sistema serà capaç de comparar a l'instant si hi ha hagut estalvi o no i retornar la diferència en forma de val. "Encara hi ha qui pensa que som cars i no ho som", ha assegurat el directiu, que assegura que la diferència és tan petita que el retorn d'aquesta quantitat no suposarà "més que una petita part ínfima" del pressupost. De les 2.500 referències, un 47% són de marques de fabricants; el 35%, marques blanques, i el 18% restant, productes frescos.

Notícies relacionades

Els usuaris, a més, podran entrar a la pàgina web i comprovar el seu tiquet de compra (un per un, tots els productes) amb els preus de la competència.

Segons Ojinaga, es tracta d'una iniciativa "informativa", no una "guerra de preus", ja que el que es busca és "fidelitzar els clients" i demostrar que en moltes referències els preus de Caprabo són més baixos.