ICONTAINERS

Navegar amb internet

Iván Tintoré, a la seu d’Icontainers de Barcelona

Iván Tintoré, a la seu d’Icontainers de Barcelona / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

Poques empreses d'èxit reconeixen que un fracàs va impulsar la seva renovació. Pot fer-ho Iván Tintoré, que si es digués  Joaquín portaria el número 8 dels Joaquín Tintoré que des del 1852 treballen en el transport marítim. Al principi va ser Línea de Vapores Tintoré, abans de la primera guerra mundial Trasmediterránea, i avui Icontainers i Maitsa, transitaris i duaners.

L'any 2002 un vinater català va trucar des de Nova York a Metropolitana de Aduanas i Transportes per demanar preu d'enviament als EUA d'una comanda acabada de tancar.  L'exigència d'immediatesa va impedir resoldre el tracte. Va ser quan Joaquín Tintoré va traslladar al seu fill Iván, llicenciat en Esade, la resolució del problema.

Iván ja era llavors un natiu digital i va reflexionar com a tal: si per viatjar en avió han sortit els portals E-dreams o Atrapalo, ¿perquè no era possible el mateix en el transport marítim de mercaderies?

Així va començar la transformació del negoci transitari dels Tintoré en la seva ensenya Icontainers. «Som el ryanair del transport marítim, però sense les extravagàncies», explica Iván. Qualsevol empresa que vulgui enviar o  rebre una mercaderia en té prou d'entrar a la web, seguir instruccions senzilles i obtenir tota la informació: quant temps necessita per a l'operació i a quin preu.

Dominar la immediatesa ha suposat per a Icontainers ser ja líder en el seu sector, a més de mantenir l'activitat duanera a través de Maitsa.

Notícies relacionades

L'altre innovador de la com-panyia,Carlos Hernández (Esade), és el director general, i ara mateix està obrint la delegació americana a Miami. A Ahmadabad (Índia) hi ha tres enginyers que desenvolupen els programes informàtics. I a Barcelona, 10 persones a la divisió duanera i 15 més a la de contenidors.

Amb la velocitat de creuer aconseguida fa tres anys, Icontainers ha passat de moure 1.000 contenidors el 2011 a 4.500 aquest any. Sempre amb el concepte de ràpid i econòmic. El 2012 van tancar amb 4 milions d'euros de facturació (2,5 Icontainers i 1,5 Metropolitana) i aspiren a arribar  als 5 milions al tancar l'exercici.  I tot gràcies a trobar una llacuna en la logística marítima.  Saber passar del vapor al bit.  J. M. URETA