Sector immobiliari

El preu de l’habitatge es dispara el 12,2%, la pujada més marcada des del 2007

Amb la dada del gener al març, el mercat residencial acumula 44 trimestres consecutius d’alces interanuals, segons l’INE

El preu de l’habitatge es dispara el 12,2%, la pujada més marcada des del 2007
1
Es llegeix en minuts
Gabriel Santamarina
Gabriel Santamarina

Redactor de la secció de economía

ver +

El preu de l’habitatge es va disparar un 12,2% en el primer trimestre de l’any en relació amb el mateix període del 2024, i va registrar així la seva alça interanual més pronunciada des del primer trimestre del 2007, any rècord de la bombolla immobiliària, quan va pujar un 13,1%, segons l’índex de preus d’habitatge (IPH) de l’Institut Nacional d’Estadística (INE) que es va publicar ahir.

Amb aquesta pujada durant els tres primers mesos de l’any –superior en nou dècimes a la que es va experimentar en l’últim quart de l’any passat–, el preu de l’habitatge lliure acumula 44 trimestres consecutius amb alces interanuals. Separant per tipologia d’immoble, el cost d’adquisició d’un immoble d’obra nova va pujar un 12,2% interanual entre el gener i el març d’aquest any, una dècima menys que en el trimestre anterior, alhora que el preu de l’habitatge de segona mà es va disparar un 12,3%, taxa 1,2 punts percentuals superior a la del trimestre previ i la més elevada en 18 anys, concretament des del primer trimestre del 2007.

Per comunitats

Notícies relacionades

Totes les comunitats i les dues ciutats autònomes van presentar en el primer trimestre unes taxes interanuals positives en els preus i totes, a més, van ser de dos dígits. Les pujades de preus més marcades es van produir a Andalusia i la ciutat autònoma de Melilla, totes dues amb una alça del 14%, seguida de Múrcia, un 13,3%, i Aragó i La Rioja, un 13,2% en totes dues. Per la seva banda, els increments més moderats es van registrar a les Balears, a Cantàbria i a Castella-la Manxa, del 10%, 10,2% i 10,4%, respectivament.

En l’última nota, CaixaBank Research va revisar les seves previsions per al mercat residencial, que va assenyalar que es troba en un "moment expansiu". "L’acceleració observada a principis d’any i la persistència dels factors que impulsen la demanda han motivat una revisió a l’alça de les nostres previsions: estimem unes 670.000 transaccions el 2025 i 683.000 el 2026. Quant als preus, preveiem un creixement del 9% el 2025 i del 5,7% el 2026, que suposen 3,1 i 2,7 punts percentuals més respecte a la previsió anterior", resumeix Judit Montoriol, economista en cap de la casa d’anàlisi econòmica de l’entitat financera.

Temes:

Vivenda