EMPRESA ALIMENTÀRIA
Carolina Masaveu compra el 3,74% de Pescanova per 107 euros
La nova accionista de referència de la firma va adquirir cada acció a 0,0001 euros per títol
Carolina Masaveu Herrero ha declarat una participació del 3,741% en Pescanova, amb la qual cosa emergeix com un dels accionistes de referència del grup alimentari, segons consta en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV). Concretament, la inversora, una de les hereves de la família Masaveu, posseeix un total d'1,075 milions de títols de la companyia, en concurs de creditors des del mes d'abril passat. La transacció es va tancar per només 107,5 euros
Carolina Masaveu posseeix aquesta participació a través de Crisgadini, firma de la qual és titular i administradora única, amb la qual cosa es converteix en un dels accionistes de referència de Pescanova juntament amb el seu expresident Manuel Fernández de Sousa (7,5%), Damm (6,2%) o els fons Luxempart (5,83%) i Silicon Metals (5%), entre altres.
La societat controlada per Masaveu comunica aquesta participació després d'haver superat el llindar del 3% al comprar accions el 20 d'agost al Mercat d'Operacions Especials de la Borsa de Barcelona a través d'operacions sobre títols amb cotització suspesa, va indicar en una informació addicional remesa al supervisor borsari. L'operació, segons informa Expansión, va ser possible per l'acord entre Masaveu i el fons nord-americà Capital Research, que va arribar a un pacte amb l'empresària per vendre-li la seva participació a 0,0001 euros l'acció. Quan va deixar de cotitzar, els títols de Pescanova cotitzaven a 5,910 euros.
Notícies relacionadesAquesta no és la primera vegada que l'accionariat de Pescanova pateix canvis des que va esclatar la crisi del grup. Així, ja al juny la CNMV va acordar donar de baixa les participacions d'una societat portuguesa (Alquiere-Comercio Internacional) i una altra islandesa (FBA-The Icelandic Investment Bank), que sumaven un total del 10,05% de la companyia, a causa de l'"existència d'irregularitats".
JUNTA D'ACCIONISTES
Pescanova celebrarà el pròxim 12 de setembre la seva junta general extraordinària d'accionistes, en què aprovarà el cessament de tots els membres de l'actual consell d'administració per a la seva recomposició, al mateix temps que designarà un nou president, després de la dimissió de Fernández de Sousa.
- Els veïns surten de les seves ciutats a comprar roba i productes de la llar
- Elecció al Vaticà L'estatunidenc Robert Francis Prevost esdevé el 267è Papa sota el nom de Lleó XIV
- Explicació científica Fumata blanca i fumata negra: ¿com aconsegueix el Vaticà canviar el color del fum per anunciar l’elecció del nou Papa?
- Sentència judicial Condemnat un pare per agredir un home que havia tocat el seu fill en una piscina de Lleida
- Previsió del Meteocat Catalunya activa desenes d’avisos grocs per intensitat de pluges per a les pròximes 48 hores