EVOLUCIÓ D'UN COMERÇ 'ON LINE' PIONER A ESPANYA

Letsbonus 2.0

La firma renova la seva cúpula directiva i canvia d'estratègia, multiplicant per quatre el nombre d'ofertes per ser un «directori» de plans

La companyia incorpora els cursos de formació

Il·lusió 8 Sorigué i Rico, a la seu de Letsbonus, a Barcelona.

Il·lusió 8 Sorigué i Rico, a la seu de Letsbonus, a Barcelona. / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

Letsbonus, companyia pionera a Espanya de compra col·lectiva (oferteson linea temps limitat), està en plena evolució. No només perquè el seu fundador i conseller delegat, Miguel Vicente, hagi decidit passar a un segon pla (seguirà com a president de la firma) per emprendre altres projectes, sinó, sobretot, perquè els nous temps requereixen noves estratègies. Per això, la companyia ha decidit passar d'exposar un nombre reduït d'ofertes cada dia a multiplicar per quatre el nombre de plans i convertir-se, així, en un«directori»d'ofertes.

«Miguel ha volgut fer un pas enrere i deixar que el seu equip agafi el lideratge de la companyia. És una oportunitat molt bona», destaca Juan Luis Rico, director general corporatiu de Letsbonus. Rico, juntament amb Gemma Sorigué (directora general de vendes) i Joan Pina (director financer), porten ara el dia a dia de la firma fundada el 2009 a Barcelona, i que va ser adquirida per la nord-americana Living Social a principis del 2012.«La nostra relació amb Living Social és excel·lent»,remarca Sorigué, que destaca les«sinergies» que s'han creat entre les dues empreses.«Hem aportat la nostra aposta per l'atenció al client i per la qualitat, com per exemple treballar amb restaurants amb estrella Michelin», afegeix Sorigué.

El relleu va començar fa sis mesos, però ara és quan els canvis començaran a fer-se més visibles a la web. El primer ja està en marxa, amb una nova manera de navegació a través de categories. Però sobretot, el gran canvi és tenir un catàleg de producte molt més gran:«Actualment ja tenim uns 200 plans de tot tipus exposats. Però d'aquí tres setmanes multiplicarem per tres el nombre d'ofertes, i al setembre el multiplicarem per quatre»,afirma Sorigué, cosa que implica passar de les 200 ofertes actuals a 800.«Anem cap a un model de directori»,assegura.

Notícies relacionades

Un altre dels canvis és que Letsbonus afegirà una nova categoria de productes: els cursos de formació.«Volem seguir innovant, sent els pioners. Estem treballant per obrir una línia d'ofertes de formació, tant de cursos on linecom de presencials», assenyala Sorigué.

La firma és líder a Espanya en el segment del negoci de la compra col·lectiva, on han invertit 40 milions d'euros per arribar a una base de subscriptors de 7,5 milions de persones. Hi ha competència, però Letsbonus se sent forta.«Hi ha empreses que no han pogut arribar a la mida desitjada, i una opció que tenen és vendre. Hem avaluant diferents opcions [de compra]»,assegura Rico.