EXPANSIÓ D'UNA COMPANYIA CATALANA

Desigual amb vistes

La marca de roba estrena seu a prop de l'hotel W i reserva dues plantes per ampliar la plantilla a les oficines de 820 a 1.500 empleats

La firma preveu créixer entre el 15% i el 20% cada any

Nova seu 8 Mas i Meyer (al centre) observen una model.

Nova seu 8 Mas i Meyer (al centre) observen una model. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES
BARCELONA

Els hostes de l'hotel de luxe W, situat al final del passeig de Joan de Borbó de Barcelona, tenen uns veïns molt vistosos. Des de les finestres del gratacel de l'hotel vela poden examinar els secrets de les pròximes col·leccions de roba de Desigual, un dels gegants emergents del tèxtil espanyol. Després d'uns mesos de mudança des de l'Eixample, la companyia va inaugurar ahir oficialment la seva nova seu a Barcelona, el segon edifici més llarg de la ciutat després de l'Illa en què treballen 820 empleats amb vistes a la platja però que té capacitat per a 1.500.

La firma ha reservat dues plantes per poder albergar l'augment de plantilla com a conseqüència d'una expansió que tindrà una velocitat de creuer compresa entre el 15% i el 20% d'augment anual de facturació, segons les previsions del director general, Manel Jadraque. El punt de partida són els 705 milions d'ingressos del 2012, un 24,5% més que el 2011, i els 4.000 empleats repartits entre la seu, 350 botigues pròpies i centres logístics.

Amb els 24.000 metres quadrats del nou edifici dissenyat per Ricardo Bofill, Desigual podrà donar cabuda a la seva expansió«durant uns 10 anys», segons Jadraque, que admet que també estudien possibilitats d'ampliació d'espai en edificis pròxims. La nova seu, amb una inversió de 50 milions, va ser qualificada de«somni fet realitat»pel propietari i fundador de Desigual, Thomas Meyer.«Espero que la nova seu ens faci somiar una mica més», va dir Meyer entre crits d'eufòria dels seus treballadors.

El nou somni comença amb l'obertura aquest any de 100 botigues i amb l'inici de les obres el 2014 per construir a Gavà una plataforma logística de 80.000 metres quadrats que centralitzarà tot el flux de roba en els 109 països en què, per ara, està present la marca catalana. Els següents capítols en l'expansió del grup passen per potenciar la seva presència a Llatinoamèrica amb l'obertura d'una oficina i dues botigues al Brasil i per estendre la seva botiga d'internet, que ara suma un 5% de les vendes i que doblarà el seu pes en poc temps.

Notícies relacionades

Encara que la marca segueix creixent en territori espanyol, és molt probable que França se situï el 2014 com el seu primer mercat per davant d'Espanya, que ara representa el 20% dels ingressos.«Serà bo perquè significarà que cada vegada som més internacionals», va explicar Jadraque.

Després de visitar la seu, el president Artur Mas va reconèixer que les corbates«donaven la nota»a Desigual i no va dubtar a pitjar el botó de«content»en el mesurador de l'estat d'ànim a l'entrada.