TICNOVA RENOVA LA PRODUCCIÓ DE BATERIES
De l'ordinador al motor
Una empresa de Reus començarà a fabricar el 2013 bateries de ió-liti per a vehicles elèctrics
El prototip té la mida d'una capsa de sabates i es recarrega a casa

En moto. El director tècnic de Ticnova, en un vehicle elèctric.
L'empresa Ticnova de Reus ha posat una pica en el complex món de les bateries elèctriques per a vehicles impulsats per energies netes. El fabricant català ha reconvertit part de la producció que el manté com el principal grup espanyol en la producció d'ordinadors i la venda de productes informàtics per posar en marxa la primera fàbrica espanyola de bateries de ió-liti per a vehicles elèctrics. El projecte abarateix la compra i el manteniment d'aquest tipus de vehicles i obre una nova dimensió en una indústria condicionada per les dificultats a les quals s'enfronten els grans fabricants mundials a l'hora de disposar de la infraestructura urbana d'electrolineresque requereix la flota.
«El que hem fet, perquè s'entengui, és descompondre en diverses peces la bateria de ió-liti, una cosa que no es podia fer amb les velles bateries de plom, de manera que es facilita la recàrrega, l'ús i fins i tot portar-la a casa per recarregar-la en un endoll», va explicar ahir Albert Colom, director tècnic i logístic de Ticnova. El desenvolupament del projecte, destinat especialment a motocicletes i vehicles de dues, tres i quatre rodes amb una cilindrada màxima de 250 cc, ha suposat una inversió d'un milió d'euros, dels quals Ticnova n'ha dedicat 400.000 per posar en marxa la fàbrica de Reus.
L'obertura de la fàbrica que es va presentar ahir a la capital del Baix Camp forma part del projecte iniciat a principis de l'any 2010 amb la constitució del Consorci del Vehicle Elèctric i Híbrid de Dues Rodes (Convehidor).
Notícies relacionadesEl sistema parteix de la patent EMIC ideada per Ecomotive Innova Consultores i consisteix en l'emmagatzematge de l'energia en diversos cartutxos portàtils que són els que conformen el paquet de la bateria. Té la mida d'una capsa de sabates que es pot instal·lar, per exemple, sota el seient d'una motocicleta. Pesa uns cinc quilos. Cada cartutx dóna al vehicle una autonomia d'entre 15 i 20 quilòmetres de recorregut, de manera que el paquet de quatre cartutxos permet disposar d'una autonomia de 80 quilòmetres.«Ens hi hem posat amb moltes ganes i hem arribat gairebé al final, però s'ha d'esperar què decideix el mercat», diu Colom.
El mateix dia en què es va presentar la planta, el conseller d'Empresa, Francesc Xavier Mena, va avançar al Parlament que d'aquí uns dies es donarà a conèixer una inversió per produir motos elèctriques a Catalunya. El projecte forma part de les més de 230 inversions que negocia l'agència especialitzada del Govern i se suma a nous models de Nissan i Seat
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Investigació de Maldita Barcelona, la ciutat més afectada per una estafa internacional a Facebook que es fa passar pel transport públic per robar dades bancàries
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN