SUBSTITUTS INTERNS

Els fundadors de Blackberry deixen la direcció general

RIM ha caigut el 73% a la borsa en un any després d'un tall de servei i el fracàs de Playbook

 Mike Lazaridis i Jim Balsillie, fundadors i responsables de Blackberry, en una foto del 2009.

 Mike Lazaridis i Jim Balsillie, fundadors i responsables de Blackberry, en una foto del 2009. / Dave Chidley (AP)

1
Es llegeix en minuts

Els fundadors i màxims responsables de RIM, l'empresa canadencafabricant de Blackberry,Mike Lazaridis i Jim Balsillie, han anunciat la seva dimissió per "passar el relleu a una nova direcció", segons un comunicat de la companyia.

Lazaridis i Balsille seran substituïts en la direcció general per Thorsten Heins, de 54 anys, fins ara director d'explotació de la firma, i a la presidència del consell d'administració per Barbara Stymiest, dirigent de la Banque Royale du Canada i expresidenta de TSX, propietària de la Borsa de Toronto. Stymiest, de 55 anys, ja era membre del consell d'administració de RIM.

Notícies relacionades

Lazaridis, fins ara cara visible de la companyia de telefonia, passa a ser vicepresident del consell d'administració. "Treballarà en estreta col·laboració amb Heins per oferir consells estratègics, assegurar una transició suau i continuar promovent la marca Blackberry al món", anuncia RIM.

El líder del mercat empresarial de telefonia fins a l'arribada de l'iPhone ha perdut el 73% del seu valor a la Borsa de Nova York des de fa un any per una sèrie de revessos, com ara una interrupció de servei durant diversos dies, el fracàs comercial de la seva tauleta Playbook i endarreriments en el llançament del seu nou sistema operatiu. Segons Balsille, el relleu no és una reacció a aquest fet, sinó que era una decisió prevista des de fa temps.