EXPANSIÓ D'UNA FIRMA FAMILIAR

Puig es vesteix de Valentino

La companyia catalana estudia l'adquisició del grup de moda italià

L'empresa familiar centra la seva cartera en els segments de perfumeria selectiva i moda de luxe

Imatge 8 Desfilada de Valentino a París l’octubre passat.

Imatge 8 Desfilada de Valentino a París l’octubre passat. / AFP / PATRICK KOVARIK

2
Es llegeix en minuts
   JOSEP M. BERENGUERAS / Barcelona

El«colós»-segons la premsa italiana- Puig, el grup de perfumeria i moda català, busca fer un nou salt en la seva escalada mundial en el sector del luxe. Segons el rotatiuIl Sole, la companyia amb seu a Barcelona ha iniciat converses per adquirir Valentino Fashion Group, l'exclusiva firma de moda fundada fa més de 50 anys pel modista italià Valentino Garavani.

Fonts de Puig ni confirmen ni desmenteixen«els rumors»sobre l'interès per l'empresa italiana, però l'operació permetria al grup català incorporar una nova marca de renom en el sector del luxe després que el maig del 2011 obtingués el control de la firma francesa Jean Paul Gaultier.

De fet, Puig ja s'encarrega de fabricar i comercialitzar la línia de perfums de Valentino, de manera que les companyies ja saben què és treballar juntes. Les dues firmes van arribar a un acord de col·laboració el gener del 2010 perquè Puig fos l'encarregada d'elaborar i distribuir les fragàncies de la marca italiana a partir de l'any passat. El seu primer perfum va ser Valentina, que va ser llançat el mes d'octubre passat.

Segons el rotatiu italià, que cita«filtracions recollides en ambients financers»,Puig està«pendent des de fa temps»del grup Valentino. No obstant, el que no està clar és que el fons de capital risc britànic Permira, propietari del 70% dels títols de la companyia italiana (el 30% restant està en mans de la família italiana Marzotto), tingui intenció de desprendre's de la seva participació, ja que Valentino presenta bons números: va registrar un resultat operatiu positiu el primer semestre de l'any passat, i els ingressos estimats per al conjunt de tot el 2011 són d'entre 320 milions i 330 milions.

Notícies relacionades

La firma catalana s'ha fixat com a objectiu els últims anys centrar la seva cartera en els segments de perfumeria selectiva i moda, o sigui que la peça de Valentino encaixaria perfectament en el puzle. De fet, Puig ha fet diverses desinversions en altres marques considerades«no estratègiques»durant els últims mesos.

Així, al novembre es va desprendre de les marques de gels i productes de cura personal Lactovit, Kinesia i Denenes, i ahir es va desvincular de Tresemmé, que passa a mans d'Unilever (que va comprar el 2011 Sara Lee -Williams, Royal Ambree, WC Active-, però va haver de vendre Sanex). Puig va obtenir el 2010 uns ingressos de 1.202 milions amb marques com Carolina Herrera, Nina Ricci i Paco Rabanne, a més de les llicències de perfumeria i cosmètica de Prada i Comme des Garçons.