La crisi de l'euro
Méndez veu com una «anomalia» que Alemanya sigui qui mani
La Unió Europea (UE) ha de «canviar l'orientació de la política i complir els tractats, no només reformar-los amb el pretext de la crisi». És l'exigència del secretari general d'UGT, Cándido Méndez, que considera una «anomalia estar pendent del que digui Alemanya». La recepta única d'aplicar retallades per combatre el dèficit públic és la «constatació» d'un «fracàs», segons Méndez, perquè no s'han resolt els problemes de liquiditat i paràlisi de l'activitat econòmica.
Durant unes jornades d'UGT sobre la defensa dels serveis públics, el dirigent sindical es va preguntar «a què s'han dedicat» els dirigents de la Unió Europea si tres anys i mig des de la fallida de Lehman Brothers només se'ls ha acudit la recapitalització dels bancs. Per sortir de la crisi, Méndez va apostar per «menys aixafar els països i més decisions perquè flueixi el crèdit a les famílies i a les empreses».
El líder d'UGT va demanar als partits que en la futura llei que fixi un sostre de dèficit s'estableixi també un «límit» mínim per a la inversió social amb la finalitat que serveis públics bàsics com l'educació i la sanitat tinguin una despesa almenys com els mínims europeus i no es vegin perjudicats per ajustos com els que s'estan aplicant.
- Anagennisi Tour Aarón Martínez, l’adolescent que fa art amb un boli Bic, estrena la seva primera exposició
- Viatges Aquest és el passeig més bonic de Catalunya, segons National Geographic
- Guerra a l’Orient Mitjà L’Iran es desdiu i torna a tancar Ormuz davant els «actes de pirateria» de Trump
- Amb la calor, arriben els mosquits: el remei que s’ha posat de moda per fer-los fora a la nit
- Cures bàsiques Renda 2025-2026: en quines comunitats pots deduir despeses veterinàries i com estalviar fins a 100 euros en la declaració
