més llocs de treball

Continental aposta per la planta de Rubí per fabricar components per a motors elèctrics

Mena destaca que la inversió, que no s'ha detallat, posa les bases de la indústria del cotxe elèctric a Catalunya

1
Es llegeix en minuts

El conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, ha anunciat aquest dijous que ha arribat a un acord amb la multinacional alemanya Continental per fabricar inversors i convertidors per a motors de vehicles elèctrics. El departament que dirigeix Mena ha recolzat l'oferta de Continental davant altres alternatives europees per a l'adjudicació del projecte. Segons l'acord, la planta de Rubí augmentarà la seva plantilla, actualment de 450 treballadors, per fabricar aquests nous components per a automoció, que estaran en la línia de producció estable a partir del 2012.

La firma de pneumàtics Continental va anunciar l'any passat el seu objectiu d'estendre la seva producció als motors elèctrics. Una diversificació que pretén fer de la companyia un referent entre els fabricants ecològics. Continental fabrica actualment motors elèctrics a la fàbrica de Gifhorn (Alemanya).

El conseller Mena ha destacat que "aquesta és una molt bona notícia entre moltes altres de bones". Segons Mena, el Govern ha rebut més d'una dotzena de confirmacions de diverses multinacionals que han decidit obrir plantes o línies de producció a Catalunya. Mena considera que la inversió de Continental posa les bases de la indústria del cotxe elèctric a Catalunya.

Capacitat màxima de 250.000 unitats a l'any a partir del 2013

Notícies relacionades

El director general de Continental Automotive a Espanya, Xavier Pujol, ha explicat que la matriu de Continental ha adjudicat el projecte a la planta de Rubí per la seva eficiència en la fabricació i pel gran suport de la Generalitat perquè la inversió es fes a Catalunya. Es calcula que el desembre del 2012 la fàbrica estarà en la seva màxima activitat, amb 250.000 unitats de producció a l'any.

Amb l'acord, la planta de Rubí iniciarà la producció de components electrònics per a motors elèctrics, ja que fins ara fabricava peces per a l'interior dels vehicles. Fins ara Continental només fabricava aquests components en un altre centre europeu, que cedirà la producció a Catalunya.