La situació d'un sector econòmic clau

El Govern central treballa en un acord de promoció turística amb el Barça

El secretari d'Estat de Turisme creu que l'únic escull és el contracte amb Qatar Foundation

El club veu «molt difícil» arribar a un pacte pels compromisos amb la Generalitat i altres empreses

El Govern central treballa en un acord de promoció turística amb el Barça_MEDIA_1

El Govern central treballa en un acord de promoció turística amb el Barça_MEDIA_1 / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
SONIA GUTIÉRREZ
BARCELONA

El Barcelona és el «candidat perfecte» per promocionar Barcelona, Catalunya i Espanya, segons el secretari d'Estat de Turisme, Joan Mesquida, a qui li agradaria que el club blaugrana firmés un acord semblant al que ja va firmar el Reial Madrid el febrer passat per difondre la imatge turística del país per tot el món. En una entrevista a aquest diari, Mesquida va explicar que ja s'ha produït «un contacte amb directius» del Barça i que l'únic escull és el contracte de patrocini que el club té amb la Qatar Foundation, que podria limitar l'acord en l'àmbit turístic. Malgrat la possible incompatibilitat, el secretari d'Estat no dóna l'assumpte per tancat, sinó que assegura que està «obert».

El Barça, per la seva part, va matisar que a ara com ara «no s'han trobat fórmules de col·laboració» i que en les actuals circumstàncies és «molt difícil», però no van descartar que en el futur sigui possible. Fonts del club van explicar que fa uns tres mesos hi va haver contactes amb el Ministeri d'Indústria, però que des d'aleshores no han rebut cap proposta concreta. A més a més del contracte amb la Qatar Foundation, afirmen, hi ha altres acords amb l'Agència Catalana de Turisme, de promoció de Catalunya, i amb Mediapro, de publicitat estàtica, que dificulten la solució que vol el Govern.

ACORD AMB EL REIAL MADRID / El Reial Madrid va firmar, el 28 de febrer, un acord per tres anys per promocionar les marques turístiques d'Espanya i la capital, pel qual l'entitat que presideix Florentino Pérez cobrarà 3,3 milions. Sota el lemaVisit Spain, visit Madrid, el club blanc es va convertir en ambaixador turístic, cosa que incloïa l'explotació d'espais publicitaris en partits de Lliga i Copa del Rei a l'estadi Santiago Bernabéu, així com la utilització dels jugadors en campanyes internacionals.

Notícies relacionades

Aquell acord s'emmarca en una estratègia comuna del Ministeri d'Indústria, la Comunitat de Madrid i l'Ajuntament de la capital. Aquest fet és un dels arguments del Barça per afirmar que el que es va firmar a Madrid «no és extrapolable» a Catalunya, ja que el Barça ja té un acord amb l'Agència Catalana de Turisme. Però aquest punt és tingut en compte per Mesquida: «També hem d'avançar amb la Generalitat per firmar un acord que possibiliti firmar un posterior acord amb el Barcelona», va afirmar.

Un dels llocs on més interessa l'acció promocional del Barça és a l'Àsia, pel fet que és un mercat emissor de turistes que creix amb molta força i també és on els blaugranes tenen un grau de penetració més elevat. Una cosa semblant al que passa amb el Madrid, que el mes d'agost farà una gira asiàtica. Mesquida deixa la decisió final a la teulada blaugrana: «No depèn de mi. Si fos per mi, demà mateix firmaria un acord amb el Barcelona».