ANIVERSARI D'UNA EMPRESA TURÍSTICA

Halcón blaugrana

El FC Barcelona escull Halcón Viatges com a agència oficial per a l'any que ve

La firma celebra el seu 40è aniversari amb un canvi d'imatge i com a líder del sector a Espanya

Per molts anys 8 García Rascón, ahir, a Barcelona.

Per molts anys 8 García Rascón, ahir, a Barcelona. / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS
BARCELONA

L'agència de viatges líder a Espanya, Halcón Viatges, està d'enhorabona. I no només perquè celebra el 40è aniversari, sinó perquè ahir va aconseguir un compte molt especial: el del FC Barcelona. La companyia serà l'agència de viatges oficial del club blaugrana la temporada que ve, una decisió que el Barça va prendre«segons criteris de fiabilitat i estalvi econòmic».La firma, a més, transforma la seva imatge i la seva marca en Halconviajes.com per afrontar els reptes del futur.

«És un any molt especial per a nosaltres i volem celebrar-lo amb tota la pompa»,va assegurar hores abans de conèixer-se el resultat del concurs el director general de la companyia, Fernando García Rascón, a Barcelona. La profètica sentència es va veure recompensada hores després, però l'empresa fa molt temps que prepara un aniversari que busca ser molt notori.

Halcón Viatges va néixer el 1971, a Càceres, i a poc a poc va anar obrint oficines pel territori espanyol. El 1991, el seu fundador, Juan José Hidalgo, va adquirir la companyia Air Europa, cosa que li va permetre oferir paquets: vol més entrades a l'Expo, el Xacobeo, etcètera. Més tard va arribar Curro («¿Dónde está curro?») i, després, Viajes Ecuador. Avui, la companyia té 1.500 oficines i 3.000 treballadors, i l'any passat va facturar 1.348 milions, el 14,5% més que un any abans.

Quan va complir 20 anys Halcón Viatges va renovar la seva imatge, i ara, 20 anys després, torna a canviar-la. Aquesta vegada s'adequa als nous temps i integra el.com, però no oblida la seva filosofia de donar el millor servei. Per això, cada una de les agències tindrà la seva pròpia web: els clients, així, rebran ofertes personalitzades i podran gaudir d'avantatges com«comprar a internet i pagar a l'agència, o viceversa».La web de la companyia va facturar l'any passat 50 milions d'euros, i en aquest exercici esperen«més que doblar»les vendes: 114 milions.«Som els únics que oferim aquest model conjunt»,va reivindicar.

La companyia invertirà 6 milions d'euros en el canvi d'imatge i la campanya publicitària promocional, però no s'oblidarà de les sucursals a les ciutats, ja que aquest any obrirà 50 locals nous.

Socis contents

Notícies relacionades

Una de les sucursals que obrirà serà a les instal·lacions del FC Barcelona, on atendrà els socis. I és que l'atenció als seguidors és un dels criteris que, segons el club blaugrana, més s'han tingut en compte per acceptar l'oferta d'Halcón: seguir l'equip lluny del Camp Nou serà ara un 50% més barat. A més, el club s'estalviarà 800.000 euros en viatges en només un any, va explicar el FC Barcelona.

Si el RACC (proveïdor temporal) i Halcón es posen d'acord, l'agència podria agafar les regnes del club«immediatament».L'empresa, que va prestar els seus locals per recollir firmes per a Rosell durant la precampanya, ja és l'agència de vuit equips de Primera Divisió, 16 de Segona i de les federacions de bàsquet i handbol.