PRESIDIT PER TELEFÓNICA

Les 17 empreses més grans d'Espanya creen un 'lobby' per impulsar la competitivitat

El fòrum, amb caràcter permanent, sorgeix després de la reunió que va convocar Zapatero el novembre passat

2
Es llegeix en minuts
EFE / Madrid

Les 17 grans corporacions empresarials espanyoles s'han constituït en unlobby(grup de pressió) per aportar idees que impulsin la competitivitat i el creixement de l'economia espanyola i millorin la seva imatge i credibilitat internacional, ha anunciat el seu president, César Alierta, en la presentació d'aquesta institució.

El Consell Empresarial per a la Competitivitat està format pels presidents de Telefónica, El Corte Inglés, Mango, Grupo Barceló, Banco Santander, Repsol, Acciona, La Caixa, BBVA, Inditex, Grup Planeta, MAPFRE, ACS, Ferrovial, Havas Media Group, Mercadona i Iberdrola, i l'Institut de l'Empresa Familiar.

En la presentació, Alierta ha explicat que Espanya segueix tenint un elevat potencial econòmic i que això no encaixa amb la desconfiança internacional, "que creiem no merèixer". També va reconèixer que Espanya té problemes i les empreses volen oferir la seva experiència i capacitat per ajudar a trobar solucions.

Així, ha qualificat el Consell dethink tank (grup de reflexió) compost per companyies avalades per l'èxit de la seva gestió, amb un ampli coneixement de les prioritats sobre les quals s'ha d'actuar per restaurar la confiança en el potencial de la nostra economia. Alierta va destacar el compromís personal dels presidents d'aquestes entitats, que no poden delegar la seva assistència a les reunions i que aportaran els seus gabinets d'estudis per promoure informes sobre les necessitats del país.

Segons ha relatat Alierta, la idea de crear aquest fòrum, que tindrà caràcter "permanent", va sorgir arran de la trobada que van mantenir a finals de novembre els màxims responsables de 37 empreses espanyoles amb el president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero. "En sortim més optimistes de com hi hem entrat. Hi havia una coincidència en les preocupacions. Era un precedent per decidir ajuntar-nos", va explicar Alierta, que ha qualificat la creació de l'òrgan com "una acció de responsabilitat social corporativa total".

Casado, director del consell

El president de Telefónica ha negat que la intenció del consell sigui "suplantar cap institució", com la CEOE, ja que "estem en el camp de les idees" i "no veiem cap interferència" amb la patronal dels empresaris, que "té una altra tasca". En la trobada ha estat presentat com a director del consell Fernando Casado, expresident de Caixa Catalunya i actual responsable de l'Institut d'Empresa Familiar, que ha reconegut que el nou fòrum pretén ser un referent en l'actual context econòmic, "en què hauria calgut més consens per afrontar reformes de més profunditat".

Notícies relacionades

El director general del consell ha destacat que aquest "lobby" uneix empreses amb una facturació equivalent al 35,2 % del Producte Interior Brut (PIB) espanyol, amb presència a tots els continents i que donen ocupació directa a 1.700.000 persones. Casado ha dit que els membres de la institució elaboraran propostes consensuades, aportaran la seva experiència i promouran suggeriments per a la millora de la competitivitat espanyola i per recuperar la via del creixement, a més d'enfortir la confiança internacional.

La primera reunió s'ha celebrat avui a la seu de Telefónica, al barri madrileny de Las Mesas, amb presència de tots els membres: Emilio Botín, Francisco González, Isidre Fainé, Florentino Pérez, Rafael del Pino, Ignacio Sánchez Galán, Antoni Brufau, José Manuel Entrecanales, Isak Andic, Simón Pedro Barceló, Pablo Isla, José Manuel Lara, José Manuel Martínez, Leopoldo Rodés i Juan Roig, a més d'Alierta i Casado.

Temes:

Empreses Lobbies