REORDENACIÓ DEL SECTOR DE L'ESTALVI
El SIP de Caja Madrid farà 3.400 prejubilacions
Les «cinc o sis» interessades en Cajasur licitaran per la caixa abans de l'estiu
La fusió freda pretén una retallada inferior a la d'altres operacions

Rato, al centre, amb els presidents de totes les caixes que participaran en el SIP liderat per Caja Madrid. /
L'operació de més abast del procés de reordenació de les caixes serà la que emprendrà un ajust més petit. La fusió freda o sistema institucional de protecció (SIP) liderat per Caja Madrid té previst retallar 3.400 llocs de treball i tancar unes 500 oficines, segons fonts sindicals. Així, la plantilla es reduirà en un 13% des dels actuals gairebé 26.000 llocs de treball, mentre que la xarxa comercial perdrà el 12% de les seves més de 4.000 oficines.
Les entitats, que demanaran 4.465 milions d'euros del Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB) per afrontar les despeses de la unió, pretenen que les sortides es facin de forma pactada i amb prejubilacions. La majoria de l'ajust recaurà sobre Caja Madrid i Bancaixa, amb diferència les dues entitats més grans de les set que s'uneixen (Caixa Laietana, entre elles).
CONTRAST / Les xifres que valoren contrasten molt amb les de les tres fusions ja aprovades fins ara: les de les caixes de Manlleu, Sabadell i Terrasa (380 milions d'ajudes), Caixa Catalunya, Tarragona i Manresa (1.250 milions) i les caixes Duero i España (525 milions).
Javier Aríztegui, president del FROB i subgovernador del Banc d'Espanya, va apuntar ahir al Congrés que aquestes entitats preveuen retallar la seva plantilla entre el 15% i el 20% i tancar entre el 20% i el 25% de les oficines, segons fonts parlamentàries.
El SIP de Caja Madrid, van argumentar les fonts sindicals, pot fer retallades més petites que la resta perquè les entitats són de regions diferents i hi ha pocs solapaments, excepte en algunes zones on hauran d'emprendre un esforç superior. Altres veus del mercat, amb tot, consideren que el Banc d'Espanya podria considerar insuficient l'ajust.
El subgovernador, per una altra part, va informar que la intervinguda Cajasur ha rebut fins ara 800 milions d'euros de capital per tornar a ser solvent i que té oberta una línia de liquiditat de fins a 1.500 milions per si sorgeixen problemes. El Banc d'Espanya preveu vendre l'entitat abans d'aquest estiu a alguna de les «cinc o sis» entitats interessades. En el sector es parla d'Unicaja, Cajasol, BBK, Ibercaja, Sabadell, BBVA i Caixa Geral.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Investigació de Maldita Barcelona, la ciutat més afectada per una estafa internacional a Facebook que es fa passar pel transport públic per robar dades bancàries
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- FUTBOL El Reial Madrid supera els 200 milions en fitxatges de classe mitjana i encara li falta un galàctic al migcamp
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN