14% més de vendes

Inditex guanya un 63% més durant el primer trimestre del 2010

El grup d'Amancio Ortega va obtenir un benefici superior als 300 milions

1
Es llegeix en minuts
EFE

El grup tèxtil espanyol Inditex va guanyar 301 milions d'euros el primer trimestre fiscal de la companyia, el 63% més que el 2009, ha informat avui l'empresa a la Comissió Nacional del Mercat de Valors.

Les vendes al primer trimestre de l'exercici (de l'1 de febrer al 30 d'abril) van arribar als 2.665 milions d'euros, xifra que suposa el 14% més que les obtingudes durant el mateix període del 2009.

El marge brut es va situar en 1.568 milions d'euros, xifra que va representar el 59,9% de les vendes, i el resultat operatiu o EBITDA es va situar en 560 milions d'euros, un 42% superior que el del primer trimestre del 2009.

Venda per internet

El grup destaca l'estricte control de despeses operatives i informa també que iniciarà la venda per internet de productes de la marca Zara el 2 de setembre a Espanya, Alemanya, França, Itàlia, Portugal i el Regne Unit.

La multinacional espanyola tèxtil va obrir durant el primer trimestre de l'exercici 98 botigues en 29 països, de manera que la xifra global d'establiments del grup al final d'aquest període era de 4.700 en 76 països.

Entrada a l'Índia

Després del tancament del primer trimestre, Inditex va entrar a l'Índia, i ara ja són 77 els països on està present, a l'inaugurar-se el 28 maig la primera botiga al país asiàtic, a Nova Delhi, a més d'estar previstes tres noves obertures al llarg de l'any, dues més a la capital i una a Bombai.

Respecte a l'evolució del negoci en el segon trimestre, des de l'1 de febrer al 7 de juny del 2010, les vendes en botigues a tipus constant han crescut el 13%.

Reunió del consell

Notícies relacionades

La companyia informa avui que el consell d'Inditex, reunit ahir, va decidir proposar a la junta d'accionistes la incorporació com a consellers de Nils S. Andersen i Emilio Saracho, en substitució de José Luis Vázquez Mariño i Antonio Abril.

El consell d'administració va proposar també a la junta general d'accionistes el pagament d'un dividend corresponent a l'exercici 2009 d'1,20 euros per acció, equivalent a 748 milions d'euros en funció del nombre actual d'accions amb dret a percebre'l.