REESTRUCTURACIÓ

Caja Burgos aprova unir-se al grup Banca Cívica

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
MADRID

La primera fusió freda entre caixes d’estalvi ja compta amb la seva tercera integrant. L’assemblea de Caja Burgos va aprovar ahir per àmplia majoria (89,8% dels vots a favor) la seva incorporació al grup Banca Cívica, el Sistema Institucional de Protecció (SIP) capitanejat per Caja Navarra i al qual ja s’ha sumat també Caja Canarias.

El grup passarà d’aquesta manera a ser la setena entitat d’estalvi per actius, amb 45.930 milions d’euros. Caja Segovia i la Caja de Ávila també estan negociant la seva incorporació. En cas que es consumés, donarien lloc a la sisena institució per actius (58.000 milions), la quarta per recursos propis (3.600 milions) i la cinquena per beneficis (250 milions el 2009).

Notícies relacionades

Les entitats tenen previst constituir a l’abril entrant la societat central del grup, que estarà ubicada a Madrid i tindrà forma de banc participat per les caixes. Els SIP permeten a les entitats integrar els seus sistemes de capital, risc i liquiditat sense abandonar el seu territori d’origen, la seva obra social i la seva marca.

La patronal de les caixes, la CECA, ha reclamat al Govern que canviï la llei perquè la societat central dels SIP pugui ser una agrupació de caixes. També demana que s’aclareixi el tractament fiscal que rebran. En la proposta de pacte que ha presentat als partits, l’Executiu s’ha compromès a clarificar aquesta figura per impulsar el seu ús per les caixes.