ADAPTACIÓ DELS BOTIGUERS ALS NOUS TEMPS

Les botigues catalanes apliquen solucions tecnològiques per generar ingressos addicionals i atraure clients

2
Es llegeix en minuts

El principal referent del comerç a Catalunya continua sent el botiguer. No obstant, ni un sector tan tradicional s’escapa dels avenços tecnològics, i algunes empreses catalanes han vist que hi ha marge de millora (i negoci) per oferir serveis més enllà de les simples pàgines web i les botigueson line. N’hi ha dues, Qporama i Beabloo, forjades a Barcelona Activa, que fins i tot presenten les seves innovadores aplicacions en fires de renom com el Mobile World Congress. Però, per a totes dues, el més important és que nombrosos comerços catalans ja han incorporat les seves solucions amb èxit.

Qporama és un buscador de descomptes, ofertes i oportunitats que ajuden els ciutadans a estalviar, però també les empreses i comerços a vendre més.«Els usuaris es poden estalviar una bona quantitat d’euros, ja que si s’usessin tots els descomptes que tenim disponibles, l’estalvi seria de més de 10.000 euros cada dia», assenyala el cofundador de la companyia David Masó.«Les botigues, per la seva banda, creen tràfic, nous clients i vendes»,afegeix.

El funcionament és senzill: un comerç pot crear en«menys de cinc minuts»un cupó de descompte a la web www.qporama.com, i indicar el producte, el descompte, la botiga...«Un dels grans avantatges és que crear cupons no té cost. Les botigues només ens paguen quan els clients fan servir el cupó. La nostra tarifa és un 15% del descompte aplicat»,assenyala Masó. Així, si un restaurant ofereix un descompte d’un euro en el menú del dia (10 euros), Qporama s’emporta 15 cèntims.«Oferim un complet servei d’estadístiques en temps real. Els clients poden veure quan i on s’usen els descomptes»,explica.

L’usuari pot buscar els descomptes per paraula clau, temàtica o al mapa. Una vegada trobats, els pot imprimir o enviar«sense cap cost»al seu telèfon mòbil. Unes 7.500 persones entren cada dia a la web per trobar cupons.

Rendible al 100%

Beabloo parteix d’una altra base: col·locar televisors amb publicitat a les botigues, els quals generen ingressos per als propietaris i permeten la interacció dels clients.«És una solució de cartelleria digital interactiva de lloguer a l’abast de qualsevol comerç»,explica el conseller delegat d’aquesta firma catalana, Jaume Portell.«La quota és de 40 euros al mes, però tots els comerços que ho tenen contractat acaben guanyant diners»,afegeix.

Notícies relacionades

La botiga només necessita un televisor, un PC i connexió a internet (la firma facilita l’equip si no se’n disposa). El comerciant pot gestionar el contingut que apareixerà a la pantalla (per exemple, ofertes) i el seu catàleg virtual. Els clients, a més de veure anuncis, poden interactuar amb la pantalla a través del mòbil (bluetootho missatges), consultar, per exemple, on és la farmàcia o el restaurant més pròxim, respondre a enquestes i enviar fotografies.«Es tracta de millorar l’experiència de compra i oferir un plus a ciutadans i botigues»,assenyala Portell.

Les botigues s’emporten el 50% dels beneficis pels anuncis (Beabloo té acords amb empreses com Mediapro, Fila7 i Caixa Manresa), però els comerços també poden anunciar-se al canal per preus «molt baixos» (des de 4 euros per cada 1.000 aparicions). Beabloo ja està present en més de 150 comerços de Barcelona.