Lets Plus. Empresa de consum col·lectiu a internet

Gemma Sorigué: «La gent es mira més el preu, i aquí és on vam veure la nostra oportunitat»

Gemma Sorigué, amb diversos treballadors de Lets Plus.

Gemma Sorigué, amb diversos treballadors de Lets Plus.

1
Es llegeix en minuts

Observació número u: en temps de vaques magres les butxaques s’estrenyen i els preus tiren a la baixa. Observació número dos: les xarxes socials permeten avui organitzar colles a distància. De sobte s’encén la bombeta: ¿i si ajuntem aquestes dues realitats i fem servir les xarxes per posar en contacte gent interessada en el mateix producte i negociem descomptes? Aquesta equació és la que hi ha darrere de Lets Plus (www.letsbonus.com), empresa barcelonina pionera en una nova forma de consumir: la compra en grup per internet.

La fórmula sembla infal·lible, però feia falta valor, a part d’intuïció, per llançar al mercat una empresa de consum el setembre del 2009. «Vam veure que la crisi oferia una oportunitat, perquè és ara quan la gent mira més el preu», explica Gemma Sorigué, responsable de màrqueting i una de les dues persones que van iniciar el projecte. Avui en són 10, han obert sucursal a Madrid i aviat estaran en vuit capitals més. I pensen fer el salt internacional. Tenen creixements de facturació del 90%. Normal: ofereixen caramels temptadors. ¿Qui es resisteix a una sessió de spa a meitat de preu? Ells ho aconsegueixen.