Destrupack, Gestor de documents
Triturant secrets de paper
Amadeo Roig fa cinc anys que destrueix documents de bancs. Explica que en moments de crisi i incertesa hi ha més sensibilitat per la protecció de dades

Amadeo Roig, a les instal·lacions de Destrupack. /
Es va incorporar al món empresarial al capdavant d’una fàbrica de pinsos familiar, un negoci que va decidir reconvertir en servei tècnic, i ara l’exporta al Marroc i Tunísia. En l’activitat pecuària hi va descobrir el negoci de la gestió de residus ramaders, que després el va portar a invertir en la destrucció de documents confidencials
La destrucció de documents confidencials té cada vegada més negoci. Destrupack, la marca amb què l’empresari lleidatà Amadeo Roig tritura alguns dels secrets més ben guardats de la banca, empreses o governants vol tenir més capacitat digestiva. La seva planta estàtica de Madrid i els seus dos camions que destrueixen una tona de documents per hora són insuficients per satsifer tota la demanda. Veterpack, l’empresa de Roig a la qual pertany la marca Destrupack instal·larà plantes estàtiques a Barcelona (a Sant Andreu de la Barca), a Mallorca i a Tenerife. A més, treballa en una instal·lació mòbil amb compactador, un prototip dissenyat pel mateix Roig amb l’empresa alemanya Vecoplan. Destruirà quatre tones de documents cada hora.
La inversió, de 550.000 euros, permetrà a Destrupack fer front als nous contractes, per facturar l’any que ve tres milions d’euros. Correus o La Caixa són alguns dels seus clients.
En aquesta aventura Amadeo Roig ha adquirit una empresa del sector que treballa a Oviedo, la franquícia local de la multinacional Reisswolf Nord. L’empresari, que aquest any ha organitzat les seves empreses de ramaderia i gestió de residus en un hòlding ha comprat aquesta franquícia a través de Destrupack, que al gener deixarà de ser una marca de la seva empresa Veterpack i començarà a treballar com a societat limitada. La seu social serà a Navarra«per poder aprofitar el bon tracte fiscal, la possibilitat de deduir les inversions en R+D»explica l’empresari, que ha hagut de recórrer a una asseguradora americana ja implantada a Europa a l’hora d’aconseguir una pòlissa de responsabilitat específica de protecció de dades. «Les europees no coneixen aquest sector i tenen tanta por que prefereixen donar preus abusius o dir que no tenen aquest producte abans que treballar amb ell», diu.
Més sensibilitat
Està convençut que a l’auge del seu sector hi contribueixen«les lleis que el regulen», i l’augment de la sensibilitat de les empreses, perquè«avui qualsevol s’acosta a un contenidor buscant-hi menjar i si troba documents demana diners per ells». Encara que els Mossos d’Esquadra asseguren que no han rebut cap denúncia d’aquest tipus, el propietari de Destrupack afirma que hi ha gent que s’ha presentat amb una bossa de documents a bancs importants i els ha dit «o em dónes 30.000 euros o això demà surt a tots els diaris».
Notícies relacionadesRoig va començar dins del món empresarial amb fàbriques de pinso de remugants agrupades en Indumix Nutrición. Amb la crisi ramadera va enfocar la seva divisió de pinsos al Nord d’Àfrica, amb una planta situada al Marroc i un projecte a Tunísia. Segons les seves dades, el seu grup arribarà aquest any a unes vendes d’aproximadament 12 milions d’euros.
És un empresari jove, però reconegut internacionalment. El 2006, a Seül, amb 39 anys, es va proclamar guanyador delCreative Young Entrepeneur Award(CYEA), un premi que el distingeix com el millor jove empresari creatiu del món. Es va imposar a 78 aspirants i a la final de tres, formada per un jove italià, una romanesa especialitzada en negocis d’internet i ell, va guanyar per haver reconvertit l’antiga fàbrica de pinsos de la seva família, Indumix, en una empresa respectuosa amb el medi ambient, amb delegacions a altres països i capaç de participar en programes d’investigació amb diferents universitats. Ara vol convertir les seves explotacions de vedells en granges escola.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Alfonso Muñoz, funcionari de la Seguretat Social: "Podràs continuar treballant i cobrant la teva jubilació"
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Esports Aitana Bonmatí rep l’alta hospitalària per la meningitis vírica que pateix, però encara no viatja a l’Eurocopa
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Temperatures rècord Catalunya afronta un segon dia amb onada de calor amb un avís de perill