Javier, Álex i Sergio Malagrida, Laving
L'autorentat es reinventa
Els Malagrida, pioners de l'autorentat de cotxes i camions, fabriquen un tren que promet una alta rotació en espais petits. El sector cau per la crisi i les pluges

Javier (pare) i Álex Malagrida. /
Fa 40 anys, Javier Malagrida (63 anys) va portar dels Estats Units els primers centres de rentat."El 1980 vaig importar les màquines de rentat suau i, ja als 90, vaig desenvolupar trens de rentat que es podien programar i que reciclaven l'aigua".Amb el canvi de segle, i recolzant-se en els seus fills Álex (35 anys) i Sergio (30), Javier ha anat detectant noves oportunitats de creixement. D'aquesta manera, el 2000 va llançar My Truck Wash, xarxa de trens de rentat per a camions avui amb set centres."Era un mercat verge: els centres que hi havia rentaven el camió de forma manual".
Ara els Malagrida estan posant els ous en altres cistelles. En un sector en què l'última gran innovació va ser, fa una quinzena d'anys, els boxs manuals --l'usuari elegeix el programa que desitja i fa servir una pistola de rentat--, aquesta família emprenedora proposa un nou format. Es tracta del túnel Laving, que ocupa el mateix espai --10 metres de llarg per quatre d'ample-- que un box manual o un pont de rentat (aquesta màquina, a diferència del túnel o tren, obliga que el vehicle estigui quiet) però amb molta més productivitat."Pot rentar 60 cotxes a l'hora, en comptes dels 12 del pont i els sis del box manual".Amb només 10 metres de llarg, Laving reinventa el tren de rentat de tota la vida, que fa entre 15 i 50 metres.
El nou enginy busca el seu lloc a les estacions de servei més justes d'espai, sobretot a les ciutats, on s'ha viscut una inflació dels costos immobiliaris. El soci industrial és la nord-americana Sonny's,"el principal fabricant de túnels de rentat del món",que fins ara no havia tingut mai en compte la qüestió de l'espai, ja que els Estats Units són un país d'àmplies superfícies. El model de negoci i l'expansió internacional --es compta amb Sonny's-- es van acabar de modelar en l'assignatura d'emprenedors de l'escola de negocis IESE, on va estudiar Sergio.
Notícies relacionadesPer al disseny del nou enginy es va descartar la cadena d'arrossegament en què s'ancora el cotxe en els trens convencionals --en un Laving, el conductor ha de portar el cotxe amb la primera marxa posada--, cosa que evita construir la fossa."Els raspalls s'han adaptat perquè puguin treballar a qualsevol velocitat del cotxe i s'ha eliminat la secció de l'assecador: fem servir aigua osmotitzada, sense calç, perquè les gotes no deixin cap taca".
Actualment hi ha a Espanya una dotzena d'aquests centres de rentat i sis d'ells són propietat de l'empresa. En el primer any preveuen vendre'n un centenar, cosa que suposaria el 10% del volum de vendes total d'aquest mercat.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Barcelona Un prostíbul en un bloc de pisos: "Els clients s'equivoquen de timbre i ens desperten"
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25