INTEGRACIÓ AL SECTOR AERI
La nova Vueling compartirà vols i serveis de terra amb Iberia
La junta de l'aerolínia i la de Clickair aproven el projecte de fusió
Piqué diu que Spanair no ha de tenir un tracte de favor de l'Administració

Piqué (a la dreta) presideix la junta d’accionistes de Vueling, ahir. /
Iberia no només serà el primer accionista de Vueling, de la qual tindrà el 45% del capital una vegada fusionada amb Clickair, tal com van aprovar ahir les juntes d'accionistes de les dues aerolínies. A més, totes dues realitzaran vols amb codi compartit i Iberia es farà càrrec delhandling--servei de terra-- i el manteniment de la flota als aeroports de Madrid, Sevilla i altres on té una elevada presència d'operacions, tret de Barcelona. Al Prat, aquestes activitats les portarà a terme la mateixa Vueling.
L'estratègia tindrà un cost per a la plantilla: es reduirà en 200 persones, i passarà de 1.500 a 1.300 empleats, segons va explicar ahir el president de la nova aerolínia, Josep Piqué. "S'intentaran com més incorporacions d'empleats de Vueling alhandlingd'Iberia" millor perquè l'ajust --pactat amb els sindicats-- sigui al menys traumàtic possible. La reestructuració de la plantilla després de la fusió se suma a la ja efectuada per les dues empreses per adequar la seva estructura "a la dura competència, que ha deteriorat els resultats de totes dues", va dir Piqué.
COMPETIR AL PONT Les bones relacions amb Iberia --i fins i tot amb British Airways, si finalment es produeix la integració d'aquestes dues aerolínies-- es produirà en tots els àmbits menys al pont aeri, on mantindran la competència. Piqué va destacar que es tracta d'una de les millors rutes per a Vueling, en què ha aconseguit una quota de mercat del 20%, segons les seves pròpies dades. Iberia controla el 51% d'aquest mercat i darrere hi ha Air Europa (17%) i Spanair (11%).
El president de la nova Vueling --la fusió es completarà al juliol, tot i que les dues aerolínies operen com una sola flota-- va avançar que les sinergies de la fusió seran evidents aquest any, quan la companyia espera registrar ingressos de 800 milions d'euros, dels quals traurà beneficis. Piqué no ho va quantificar: "Està per veure l'impacte de la crisi".
COMPETIR AL PRAT
La nova aerolínia neix amb la vocació que l'aeroport de Barcelona sigui la seva base principal. Segons Piqué, la companyia no se sent amenaçada pel canvi de propietaris i d'estratègia de Spanair, que també pretén que el Prat sigui la seva base principal d'operacions. "Aquest projecte encara no està definit. No han completat l'ampliació de capital i encara no té director general". En tot cas, la competència que suposa hauria de ser incompatible amb "un tracte de favor per part de l'Administració". Piqué es va referir al fet que el suport institucional a l'operació de Spanair "és força singular", si es considera que els països europeus han deixat de tenir companyies de bandera. "Estarem molt atents perquè ningú tingui la temptació que hi hagi tracte de favor a Spanair".
- Marta Pascal: "Em van prendre tant el pèl que ara el porto curt"
- Desallotjats els últims inquilins de les Cases Barates
- Un fiasco de 30 milions
- L’incendi al sud de França avança sense control i ja ha calcinat 16.000 hectàrees
- Conflicte en potència La ronda de Sant Antoni reneix com a ‘camp de futbol’ i molesta part del veïnat
- Castells Una magnífica diada de Firagost obre un intens agost de la Colla Vella i de la Joves de Valls
- Festa Major El centenari del pasodoble 'Amparito Roca' protagonitzarà el cartell de les Festes de Santa Tecla 2025 a Tarragona
- Registres de temperatura L’onada de calor s’allargarà almenys 10 dies i es perfila com la cinquena més llarga des que hi ha registres a Espanya
- Mercat laboral Més d’un milió de catalans té el sou congelat a costa de la reducció de jornada i els sindicats amenacen amb vagues
- TikTok Polèmica per un vídeo de dues 'influencers' corrent per 'La Florida' amb "olor de kebab": "A l’Hospitalet no fem postureig"