Piustyle, Moda per internet

La 'boutique' de l''outlet'

Un grup d'empresaris veterans de la moda a Barcelona obren una botiga virtual per vendre a tot Europa

Només té marques de luxe i cobra als usuaris per ser socis

Daniel Nassia, a la seva oficina de Barcelona.

Daniel Nassia, a la seva oficina de Barcelona. / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
CARMEN JANÉ
BARCELONA

"Nosaltres no comprem estocs, seleccionem el producte que ens agrada", explica Daniel Nassia, conseller director general i un dels promotors de Piustyle, un outlet virtual que acaba d'obrir la persiana en forma de web davant el ciberespai d'Espanya, Itàlia i el Benelux. "Som empresaris de moda de diferents països, amb llarga experiència en el negoci, i ens vam ajuntar fa dos anys i mig per crear una empresa de comerç electrònic de moda".

Precisament a Nassia experiència és el que menys li falta. Sobretot en el comerç del món físic. Juntament amb altres socis, té en el seu historial èxits com les botigues Eksepsion, la nova de Marc by Marc Jacobs a Madrid, o la distribució de Marité François Girbaud, Antonio Miró o Closed. I fins i tot Daniel G, la marca que va crear amb la seva dona el 1973 i amb la qual va desfilar a Nova York.

La idea de l'outlet virtual no és nova i ha donat lloc a pàgines tan exitoses com la francesa Vente-privée, que va ser la pionera a Europa, o les espanyoles Privalia o BuyVip. Però a Piustyle ja tenen clar com diferenciar-se de la competència: "Centrar-nos en un producte no basat en la temporalitat, que no es vegi que és d'una col.lecció determinada, per donar-li més valor. Seran marques amb fama i molt reconegudes amb articles per a dona, home i nen", sosté Nassia.

Filtres per a la marca

Per això també és un club de pagament. Costa 15 euros a l'any ser-ne soci. "Ho fem per filtrar, per garantir als fabricants que tindran un públic seleccionat i que no els prostituirem el producte". És a dir, assegurar-li a Dior que només uns quants elegits trobaran la seva caríssima bijuteria per 60 euros o que les bosses de Dolce&Gabbana o Prada estan a meitat de preu per a uns escollits.

A canvi, s'asseguren la publicitat també exclusiva, amb patrocini d'entitats financeres incloses, i l'accés a clients de clubs privats o d'empreses, com l'associació que han creat a Itàlia convertint-se en proveïdor de l'equip de futbol del Milan. "Estem en fase de proves. Si funcionen noves fórmules, les exportarem a altres països", explica Nassia.

També, a diferència d'altres pàgines, no hi ha divisió de catàlegs per zones geogràfiques i els productes són els mateixos a tots els països en què operen, però respectant els acords comercials amb les marques que venen, que són molt zeloses a l'hora d'evitar el mercat paral.lel. A més a més, també prometen enviar la comanda en molt pocs dies, gràcies a una infraestructura pròpia que compta amb un centre de distribució a Bèlgica i la gestió administrativa a Suïssa, i que suposa la compra dels productes abans de passar la comanda, com fa una botiga tradicional.

Notícies relacionades

Pel que fa a la resta, el funcionament és gairebé idèntic a la seva competència: un correu electrònic avisa de les ofertes, que solen durar molt pocs dies, hi ha unes dues o tres promocions simultànies, i no fan publicitat directa, sinó que es basa fonamentalment en el boca-orella electrònic dels seus clients.

Entre els seus plans també hi ha expandir-se ràpidament. Les baixes estadístiques de comerç electrònic a Espanya --malgrat el repunt de la roba en l'últim informe de Red.es i AECEM-- o Itàlia els fa pensar a implantar-se en països més llançats a usar la targeta de crèdit a cop de clic com Alemanya, el Regne Unit o els nòrdics aviat.