LA INDÚSTRIA TÈXTIL APROFITA L'EMPENTA DEL SECTOR DE LES MOTOCICLETES
Wayne torna a vestir Montesa
Dos joves catalans han fundat una companyia tèxtil que té com a emblema la imatge de la marca de motos. El seu objectiu és fer-se un forat en la moda 'vintage'

Els dos directius Manuel Serra i Bernat Créixams, en un dels seus establiments. /
Quan l'actor John Wayne es va enfundar una granota de mecànic de l'emblemàtica marca de motos de Barcelona Montesa el 1971, es va crear una icona. La tendència general del mercat delrevivali la iniciativa de dos joves emprenedors ha permès recuperar aquella imatge a través del llançament d'una nova línia de roba inspirada en Montesa. Al catàleg de Montesa Wear s'hi pot trobar un model de samarreta que rep del nom de T-shirt Wayne, amb l'escut de la marca sobre dues franges blanques verticals.
Manuel Serra i Bernat Créixams s'han proposat mantenir la màxima fidelitat amb els orígens de la casa Montesa. De la mateixa manera que les motos, que segueix produint Honda a les instal.lacions de Santa Perpètua, Montesa Wear encarrega la confecció dels seus models a plantes catalanes.
Per crear una empresa tèxtil en els temps globalitzats d'avui dia, s'han de tenir les coses molt clares. Manuel Serra i el seu soci, Bernat Créixams, han vist en la recuperació de la marca Montesa, que segueix venent motos des que Honda la va rescatar de la fallida el 1983, un nínxol perfecte per crear el seu negoci i competir amb la roba barata fabricada a l'Àsia.
"Hem anat molt amb compte amb la imatge de la marca i hem volgut ser fidels a la roba que portaven els pilots de Montesa als anys 60 i 70",afirma Bernat Créixams, que forma part del nombrós col.lectiu demontesistesque conserven una Impala o una Cota, unes peces que actualment ja estan cotitzades per molts col.leccionistes. Entre els motius que llueixen les peces dissenyades hi ha el llegendari lema de¡Viva!que apareixia a l'equipació amb què diversos pilots com el finlandès Kalevi Vehkonen van guanyar innombrables campionats.
Públic ampli
Els nous empresaris no només volen vendre roba als nostàlgics de Montesa que es reuneixen periòdicament en les anomenadesmontesades, sinó que també volen fer arribar la seva roba als seus fills i a joves que no van conèixer les motos de la marca catalana però que consumeixen articlesvintage.
"Per obtenir uns resultats de vendes acceptables, hem d'anar a buscar un públic més ampli i no reduir-lo només als centenars de fanàtics de Montesa que es reuneixen en trobades periòdiques. Nos- altres volem ser una marca amb personalitat pròpia dintre del corrent revival",afirma Serra.
Per impulsar la introducció de la nova línia de peces, els empresaris catalans compten amb l'ajuda de la presència de motos Montesa al mercat a través de l'actualització del model Cota, fabricada per Honda a la planta de Santa Perpètua de Mogoda, amb el lideratge en les competicions de trial de Toni Bou i Laia Sanz.
El respecte a les essències de la marca creada el 1944 per Pere Permanyer i Francisco Bultó ha portat Serra i Créixams a ser fidels també a la identificació de Montesa amb Barcelona i al lema deFabricat a Espanya.Les samarretes, les dessuadores, les jaquetes i els polos de Montesa Wear estan confeccionats en fàbriques de Catalunya."Amb el nostre volum reduït de producció i amb els nivells de qualitat que volem, no ens surt a compte encarregar la confecció a empreses de la Xina. A més a més, amb la producció més pròxima tenim més marge per ajustar amb rapidesa la fabricació a les demandes del mercat",afirma Créixams.
Els llicenciataris de Montesa prefereixen pilotar els negocis amb seguretat. Els seus plans de futur es basen en una obertura constant de punts de venda en diferents canals de distribució --que inclouen botigues de roba i d'articles per a motoristes--. Serra i Créixams esperen rendibilitzar la inversió d'aquí a uns anys i s'han preparat a consciència per resistir fins que el nou negoci els aporti beneficis. Tot i que comencen amb l'avantatge d'una marca ja coneguda, l'entorn actual de frenada econòmica i de caiguda del consum no seran els millors aliats de la nova operació Montesa.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- La intrahistòria d’un canvi d’actitud Lamine sedueix Nico Williams
- Reforma de la llei Ultimàtum de Junts a Collboni pel 30% d'habitatge protegit: si no pacten abans d'agost, s'ajorna al 2028
- Bon Preu construirà un centre logístic a Parets del Vallès
- El repte d’atraure talent jove marca l’obertura del SIL
- BCN acull el primer Fòrum per a la Pau i la Seguretat a Europa
- Javier Escribano: "Estem explorant inversions industrials a Catalunya"
- L’FMI obriràla seva primera seu d’Espanya a València