CRISI EN EL SECTOR IMMOBILIARI

Treballadors de Finques Corral exigeixen els sous endarrerits

El nou propietari es compromet a pagar en un màxim de dos mesos

1
Es llegeix en minuts
SALVADOR SABRIÀ
BARCELONA

Un grup d'uns 40 treballadors de Finques Corral, recolzats per sindicalistes d'UGT, es van manifestar ahir al matí davant de la seu central del grup a la rambla de Catalunya de Barcelona per exigir al nou propietari, Josep Xicola, que els pagui els sous endarrerits de dos mesos. Xicola, a través de la seva empresa Análisis Desarrollo i Gestión Empresarial SL, constituïda el 2006, va comprar el grup de Calixto Corral a principis de setmana. Ahir va evitar concretar l'import de l'operació, encara que va assegurar que havia pagat la compra al comptat, sense necessitat de finançament extern.

Notícies relacionades

Xicola va rebre una representació dels treballadors i es va comprometre a pagar-los els endarreriments a partir del pròxim 20 de setembre, en dues fases. També es va pronunciar a favor de la continuïtat del grup, incloent-hi la seva filial immobiliària. En un contacte amb la premsa, l'empresari va explicar que Finques Corral té ara una plantilla de 385 treballadors, amb 310 punts de venda a Espanya en propietat, i 76 oficines més de nou franquícies. Xicola va assegurar que l'empresa és viable "perquè ha desaparegut la competència", però va afegir que si no aconseguia remuntar la venda de pisos, intentaria recol.locar els comercials en una nova xarxa de productes de dietètica que té previst posar en marxa al setembre.

Per justificar la seva entrada en el capital de l'empresa, Xicola va explicar que el grup Corral és molt més ampli que la filial immobiliària i que només aquesta té problemes. Els representants d'UGT van donar un marge de confiança al nou propietari mentre que alguns dels manifestants expressaven la por que la promesa de pagament es torni a quedar només en paraules.