REPERCUSSIÓ DE L'ENFONSAMENT DE VENDES DE LA INDÚSTRIA DEL MOTOR

El grup Rahn tanca a Barcelona tres concessionaris de cotxes

El distribuïdor de Seat i Audi pretén reduir la plantilla en uns 70 treballadors

L'empresa justifica l'ajust per les pèrdues i per l'espessa xarxa de distribuïdors

Vista del concessionari del carrer d’Entença, ahir.

Vista del concessionari del carrer d’Entença, ahir. / ELISENDA PONS

2
Es llegeix en minuts
XAVIER SALVADOR
BARCELONA

Són l'última baula en la cadena de valor de la indústria automobilística i, com era d'esperar, els ha arribat el torn. El hòlding Rahn, propietat del grup Vilella Rahn, va anunciar ahir als seus treballadors que tancarà tres dels cinc concessionaris d'automòbils que posseeix a la província de Barcelona. La decisió està argumentada en les pèrdues que han acumulat dues de les seves empreses i comportarà una reducció laboral del voltant del 40% del nombre de treballadors en plantilla.

Rahn Auto XXI i Rahn Motor XXI són les dues societats afectades per la caiguda de vendes i per la gran atomització de la xarxa oficial de vendes de Seat i Audi a Catalunya, segons expliquen fonts del sector. Les pèrdues acumulades per les dues firmes, que justifiquen la dràstica decisió, pujarien a uns tres milions d'euros el 2007. Entre les dues companyies van totalitzar una facturació superior als 50 milions en l'exercici 2006, l'últim del qual existeixen dades oficials registrades, també amb unes pèrdues menors.

SANT BOI CONTINUARÀ OBERT

Els tres centres subjectes al procés de reestructuració del grup són el de Barcelona, situat al carrer d'Entença, el d'Esplugues de Llobregat i el de Sant Just Desvern. Rahn concentrarà la seva activitat en els dos concessionaris que també posseeix a Sant Boi de Llobregat.

El cessament de l'activitat es farà extensiva a totes les àrees de l'empresa dels tres establiments afectats per la crisi, des de la venda de vehicles nous i d'ocasió fins a tots els serveis postvenda que presten els tallers propis.

Els treballadors van ser informats al matí dels propòsits de la propietat. Segons fonts de l'empresa consultades ahir, també es va presentar l'expedient de regulació d'ocupació davant del departament de Treball de la Generalitat, que haurà d'autoritzar o denegar la mesura per la via administrativa. L'administració laboral no va saber confirmar ahir si l'expedient havia ingressat o no en el seu registre oficial.

AUTORITZACIÓ DE LA MARCA

La decisió de tancar els tres concessionaris barcelonins es va consultar prèviament amb la direcció de Seat i Audi per l'especial vinculació que els venedors de cotxes tenen amb els seus proveïdors. Les dues marques han optat per recolzar la mesura després d'un llarg període de reflexió.

Segons fonts del sector, hi ha una excessiva atomització de la xarxa de distribució de les marques Seat i Audi en el mercat català, que és fruit precisament de l'arrelament que té el constructor alemany Volkswagen a Catalunya per la seva condició de fabricant local.

INDUSTRIAL CATALÀ

Notícies relacionades

Rahn disposa d'una plantilla de més de 150 treballadors a Barcelona. Propietat de la família Vilella Rahn, el grup desenvolupa un ampli espectre d'activitats vinculades a la indústria del motor i organitzades a partir d'una trentena de societats.

Encara que el seu accionista principal és català, el consorci té una gran presència a les illes Canàries, on exerceix la comercialització de cotxes de diferents marques i vehicles especials, així com el lloguer de cotxes i fins i tot activitats relacionades amb la corredoria d'assegurances. Una branca de la família propietària és originària de les illes.