SECTOR FARMACÈUTIC

Novartis compra a Nestlé el 25% d'Alcon

1
Es llegeix en minuts
A. F.
BARCELONA

La farmacèutica suïssa Novartis va anunciar ahir la compra d'un 25% del fabricant de productes oftalmològics Alcon a Nestlé per 7.000 milions d'euros. L'acord inclou una opció de compra a Nestlé del 52% del capital que manté a la companyia, que pot convertir la fàbrica i el centre d'investigació de la filial Alcon-Cusí al Masnou --on treballen uns 600 empleats-- en la quarta planta de Novartis a Catalunya.

Notícies relacionades

Nestlé, que va comprar Alcon el 1978 per diversificar la seva activitat bàsica en el sector de l'alimentació, va destacar els avantatges estratègics i financers de l'o- peració, que permetrà al fabricant oftalmològic tenir un accionista "molt pròxim al seu negoci". Nestlé va posar a la venda el 2002 a la Borsa de Nova York el 23% del capital d'Alcon. Les accions d'aquesta empresa van pujar ahir més del 3% després que es fes pública la venda. En canvi, Novartis va baixar l'1,43% al parquet de Zuric.

El president de Novartis, Daniel Vasella, va destacar el potencial de sinergies de la farmacèutica, que posseeix la marca de lentilles Ciba Vision, amb Alcon, que compta amb la marca de líquids netejadors Opti-free a més de medicaments i material quirúrgic per als ulls.