Grup Serhs: Turoperador global

El gran salt a la xarxa

Les filials del grup català Rhodasol i Tourism ofereixen fins a 100.000 places diàries d'hotel a les agències minoristes. A partir de l'estiu, el hòlding tindrà un servei de reserva de vols

2
Es llegeix en minuts
SALVADOR SABRIÀ
ARENYS DE MUNT

El grup català de serveis turístics Serhs s'ha marcat com un dels objectius estratègics incrementar el seu negoci detour operator on line, que actualment ofereix per als turistes internacionals mitjançant la filial Serhs Tourism i per als espanyols amb Rhodasol Turimar. Entre aquestes dues empreses posen cada dia unes 100.000 places d'allotjament hoteler, repartides per 12.000 hotels de 50 països a disposició de les agències de viatges minoristes, inclosos la majoria dels grans portals de consum de viatges d'internet com Atrápalo, Last Minute o Rumbo, entre altres.

Ara vol afegir a aquest servei la possibilitat que els clients de Rhodasol puguin reservar també vols a través de la seva pàgina web, cosa que acabarà convertint aquesta empresa en un proveïdor global de serveis turístics per a les agències, i no només un majorista com era fa uns anys.

Centre de dades

Serhs, presidit per Ramon Bagó, va apostar fort per les noves tecnologies de la informació i totes les possibilitats d'internet a principis del 2000. I l'any 2006 va inaugurar un potent centre de processament de dades, en què va invertir 1,10 milions d'euros, que va multiplicar per vuit la seva capacitat de processar ofertes i demandes de tots els clients del grup. Les dades li han acabat donant la raó. El 2005, la facturació total de les vendes virtuals del grup pujaven a 144 milions d'euros; el 2006 van arribar a 175; i l'any passat van rondar els 240 milions.

"La gestió de l'oferta turística ha canviat radicalment els últims anys i ara l'actuació dels informàtics s'ha convertit en una peça clau del negoci", afirma Ramon Bagó."Les noves tecnologies han disparat la nostra activitat, ja no són un suport, sinó un valor estratègic".

La tasca de Serhs a internet és semblant a la de la cuina en un restaurant. El grup català contracta les places d'hotel amb més de 12.000 establiments repartits per tot el món (3.500 a Espanya) i posa en contacte l'usuari que entra en un portal de viatgeson line, o l'agència que busca una oferta per al seu client, amb el seu sistema informàtic que li indica la disponibilitat de places en aquests establiments. Gestionen milions de moviments. L'any passat van atendre 78 milions de peticions de disponibilitat. D'aquesta xifra, 55 milions van provenir de clients minoristes (portals d'internet, agèncieson line, agències) i 23 milions, d'operadors turístics receptius (anglesos la gran majoria).

Notícies relacionades

"El nostre punt fort és la contractació d'hotels. Els portals d'internet es posicionen a la xarxa, però no contracten els hotels. Això ho fem nosaltres, hotel per hotel. Quan algú entra en una agència virtual i ja ha decidit la destinació a la qual vol anar, en el moment en què surt la pàgina amb la petició de dades per contractar l'hotel, aquí ja apareixem nosaltres, que en alguns casos gairebé li tramitem la reserva directament a l'agenda de l'hotel",explica Eudald Puig, director de màrqueting de Serhs.

L'amplitud de l'oferta és el seu avantatge més competitiu. Ofereixen més rendibilitat als seus clients, les agències, perquè poden negociar la contractació de grans xifres de places hoteleres. I als hotels això els interessa perquè amb un sol interlocutor venen el seu producte a escala mundial. Aquest és un punt molt apreciat en un sector que s'ha destacat per la poca capacitat comercial, bàsica en un món en competència global.