PUGNA PEL REPARTIMENT DE LA NOVA TERMINAL DE BARCELONA

Skyteam demana que a la T-Sud hi hagi totes les aliances aèries

El grup diu que és la millor fórmula per guanyar connexions internacionals

L'agrupació que integra Air Europa espera que AENA accepti la proposta

2
Es llegeix en minuts
SALVADOR SABRIÀ / BARCELONA

L'aliança d'aerolínies Skyteam, a la qual pertanyen Air Europa i Air France, considera que per potenciar els vols internacionals i la conversió del Prat en un aeroport amb connexions intercontinentals la millor fórmula és situar a la nova terminal sud (T-Sud) les tres aliances, inclòs el pont aeri amb Madrid, i no només Oneworld (Iberia) i Star Alliance (Spanair). A més a més, defensa que entrin en el repartiment altres companyies que no pertanyen a cap de les aliances però que ofereixen connexions internacionals amb acords puntuals. La proposta de Skyteam preveu que totes les companyies que realitzen vols de punt a punt, sense connexions, com les de baix cost, o les de vols xàrter, es concentrin a les terminals actuals. Manuel Panadero, director de relacions institucionals de Skyteam, va manifestar ahir a aquest diari el seu convenciment que AENA pot canviar la proposta de repartiment que està previst que estudiï el consell d'administració dimarts a Barcelona i es va mostrar tranquil sobre el futur de la seva aliança al Prat.

CREIXEMENT REALISTA

"La nostra proposta és la millor per al desenvolupament de tot l'aeroport i s'ajusta a les previsions de creixement d'AENA, amb un augment de permisos de vol o slots dels 60 actuals a un màxim de 90, i la superfície i capacitat de la nova terminal", va explicar. Panadero va afegir que "qualsevol pla d'actuació de les altres companyies s'hauria d'ajustar a aquestes premisses i no sembla que hagi estat així". En aquest sentit, va destacar que, amb la legislació actual, de tots els nous slots, les companyies presents al Prat podran accedir al 50%, i per a la resta tenen prioritat les noves aerolínies.

Les tres aliances aporten el 60% del trànsit del Prat, i per això la seva ubicació conjunta a la terminal sud (amb una capacitat que supera en un 20% les actuals) els permetria duplicar la seva activitat actual.

Notícies relacionades

Panadero recorda que per assegurar unes bones connexions internacionals que permetin omplir futurs vols intercontinentals és bàsic que el temps d'escala entre l'arribada dels vols de curt abast i la sortida dels de llarg recorregut sigui la mínima possible. I això s'aconsegueix amb la màxima facilitat a la T-Sud, perquè és l'única que està ubicada entre dues pistes.

El portaveu de Skyteam va afegir un altre element a favor de la ubicació de les tres aliances a la T-Sud: "Vivim un moment de turbulències empresarials, i podria passar que un membre destacat d'una aliança passés a formar part d'una altra d'aquí a poc temps, i si no hi ha les tres a la mateixa terminal després serà molt difícil d'encaixar", explica en referència als processos de venda en què estan immerses les companyies Iberia i Spanair.