COMPETÈNCIA

Quadis aspira a encapçalar el negoci amb 15 macrobotigues

1
Es llegeix en minuts
A. F. / BARCELONA

El creixement del mercat d'ocasió i, paral.lelament, el descens de les vendes de cotxes nous s'ha convertit en un poderós atractiu d'inversions en vehicles d'ocasió. El grup català Quadis ha posat en marxa un ambiciós pla d'expansió de la seva filial Fórmula Ocasión amb l'objectiu d'incrementar el nombre de macrobotigues de quatre a 15 en un termini de tres a cinc anys. La inversió per cada un d'aquests centres, que tenen més de 1.500 metres quadrats, oscil.la entre 250.000 i 400.000 euros, segons va explicar Xavier Agustí, gerent de Fórmula Ocasión Quadis.

Notícies relacionades

El grup pretén convertir-se en el primer distribuïdor independent seguint els passos del mercat de vehicles nous, en què ven uns 45.000 cotxes a l'any. A aquests s'han de sumar uns 15.000 de segona mà, dels quals uns 2.000, especialment seminous i amb una antiguitat màxima de sis anys, es van comercialitzar a través de Fórmula Ocasión. Amb l'expansió, la companyia espera multiplicar les vendes, que el 2006 van suposar una facturació de 27 milions d'euros sense IVA.

L'auge del sistema tradicional de venda de vehicles de segona mà de particular a particular també ha atret l'interès del RACC. El club ofereix als seus socis assessorament i la gestió de tots els tràmits pel canvi de titular, així com préstecs per a imports de 1.800 a 36.000 euros que es poden retornar en un màxim de 72 mesos.