NOUS MERCATS PER A LES MARQUES D'AUTOMÒBILS
Renault i l'índia Bajaj negocien la producció d'un cotxe barat
El grup francès i el fabricant de motos pretenen treure un turisme de 2.200 €
La carrera dels fabricants automobilístics per aconseguir un cotxe barat continua. El grup automobilístic Renault va prendre avantatge ahir a l'anunciar que negocia una aliança amb el fabricant indi de motocicletes Bajaj per produir conjuntament un cotxe de baix cost que pot rondar els 3.000 dòlars (uns 2.200 euros).
Renault i Bajaj van posar fre als rumors sobre la negociació amb un comunicat conjunt en què admeten que estan en "discussions preliminars" amb l'objectiu d'"avaluar en comú el potencial dels vehicles molt competitius a l'Índia".
ALIANÇA A LLARG TERMINI
Les dues empreses implicades van subratllar ahir que, si la conclusió de les converses "és favorable, es podria crear una aliança de llarg termini entre Renault i Bajaj per al desenvolupament d'aquesta activitat". Bajaj fabrica, sobretot, motocicletes i també vehicles utilitaris lleugers. Aquest any les seves vendes previstes són de 2,7 milions d'unitats (424.000 per a l'exportació), amb una facturació de 1.685 milions d'euros.
El grup francès havia reconegut en els últims mesos que treballava en l'estudi de la possibilitat de tirar endavant un projecte d'un vehiclehiperbaratde 3.000 dòlars, conscient del fet que només es podria materialitzar si es fabrica en un país de baix cost com l'Índia.
El president executiu del grup Renault-Nissan, Carlos Ghosn, va destacar fa unes setmanes el gran interès que tenia la companyia en aquest projecte a causa del creixement exponencial de la demanda de cotxes barats en països en vies de desenvolupament.
Un estudi de la consultora Roland Berger preveu un mercat mundial de 18 milions de cotxes per sota dels 8.500 euros el 2012, cosa que representarà la cinquena part de totes les matriculacions. Els països que centren l'interès dels fabricants són l'Índia, la Xina, el Brasil i Rússia, territoris molt poblats i amb forts creixements econòmics.
El dia 17 dejuliol, Renault va anunciar l'ampliació del seu centre de disseny a l'Índia, que actualment està integrat per sis persones, amb la vista posada al mercat d'aquest país amb gran potencial, però on només es pot penetrar amb productes de baix cost.
PRECEDENT DEL LOGAN
Renault produeix a l'Índia el seu model per als mercats de baix cost Dacia Logan des del mes d'abril, a través de la seva associació amb el fabricant local Maindra. També en associació amb aquesta empresa, la companyia automobilística francesa té previst construir el 2009 una nova planta de grans dimensions a Chennai, que tindrà capacitat per muntar uns 300.000 vehicles anuals.
El Dacia Logan també es ven a Espanya a un preu base de 7.800 euros. A la primera meitat del 2007, s'han matriculat 4.152 Logan.
Notícies relacionadesEl futur cotxehiperbaratde Renault competirà amb els dels fabricants xinesos i de les també índies Maruti i Tata. A més, l'alemanya
Volkswagen, la japonesa Toyota i la francesa Citroën han anunciat que han posat en marxa una sèrie de projectes per entrar en el mercat de l'utilitari de baix cost.
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Torna el mític Tren Granota
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- BCN reobrirà una casa modernista per a concerts de música clàssica
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- TELEVISIÓ I MAS Una espècie en extinció
- Barcelona, protagonista La ciberseguretat creix i busca talent a Catalunya
- Ciclisme Vos obsequia la Vuelta amb un triomf de prestigi a Sant Boi
- TRIOMF A MONTILIVI L’immortal Stuani ressuscita el Girona, que fuig del descens