UNA INICIATIVA CULTURAL
Culebró integrador
L'Espai Jove Garcilaso ultima una sèrie audiovisual sobre els adolescents i la immigració
La producció es veurà per internet
Són joves, inquiets, responsables i, el més important, tenen alguna cosa a dir. I l'Espai Jove Garcilaso els dóna l'oportunitat d'expressar-se fent allò que més els agrada: productes audiovisuals. Tot va començar amb El culebrón del barri, el 2009, una minisèrie que van rodar els responsables d'aquest espai amb la col·laboració d'adolescents que van exercir d'actors, directors, càmeres, etcètera... El resultat va ser fabulós, i per això aviat es van posar a pensar en un altre projecte que estigués a l'altura d'un precedent tan exitós.
I així és com va néixer Kdm, una sèrie que abordarà la visió que tenen els adolescents de la convivència amb altres cultures. «La gran diferència amb l'anterior projecte és que en aquesta ocasió volem transmetre un missatge concret», explica Pablo Herrera, responsable dels projectes audiovisuals del centre. Ell, juntament amb la directora de l'Espai Garcilaso, Alicia Aguilera, van detectar la necessitat de posar aquesta temàtica sobre la taula perquè, segons Aguilera, «no hi ha gaires investigacions sobre immigració i adolescents».
Precisament aquest missatge de fons va ser un dels motius que van portar Eric Dexeus a enrolar-se amb la tripulació d'aquest vaixell. «La immigració no és un problema sinó una virtut, perquè ens aporta moltes coses noves», explica aquest jove que, amb tan sols 18 anys i gràcies a l'experiència que li ha proporcionat l'Espai Jove Garcilaso, avui treballa a la productora Llums de Barcelona i estudia Comunicació Audiovisual. «Som capaços d'anar a menjar un kebab per sopar amb tota normalitat i en canvi hi ha altres aspectes que no hem superat», apunta Dexeus.
Amb Kdm tenen un missatge per explicar i, a més a més, en aquest nou projecte ha canviat la metodologia, ja que els mateixos joves han assumit una responsabilitat molt més gran que en el culebró. «Ens vam adonar que havíem de donar més protagonisme als nois, donar-los més espais per treballar i expressar-se», explica Herrera. I per fer-ho van trucar a alguns dels joves que havien participat en el primer projecte i els van demanar que s'incorporessin a aquesta nova iniciativa. Així va néixer el Grup Motor, l'equip encarregat de fer els càstings, rodar i llançar al mercat la sèrie. Demà s'acaba el termini perquè els interessats enviïn els vídeos promocionant-se a si mateixos, al setembre començarà el procés de producció i Kdm saltarà a la xarxa l'any que ve.
Jofre T. és un dels membres del Grup Motor. Té 16 anys i vol ser tècnic d'il·luminació. Està molt implicat amb Kdm, sobretot, diu, perquè aquí li han donat l'oportunitat d'opinar: «Gràcies a això puc practicar i adquirir experiència i, a més a més, sentim molt el nostre el producte».
«Els donem l'oportunitat d'expressar-se i això és una garantia d'èxit», explica la directora del centre. Per descomptat que els ha donat resultat, perquè ja han recollit un centenar de vídeos. «El més difícil a partir d'ara serà triar els participants, perquè tots valen la pena», diu Dexeus.
Notícies relacionadesVídeo sobre la sèrie audiovisual 'Kdm' a
www.elperiodico.cat
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
