ruta a sant martí

El districte més rocker

Veïns units per la música. Sant Martí és un dels districtes amb més sales de festes i concerts. El que no sap gaire gent és que els seus carrers també acullen nombroses empreses i professionals relacionats amb la producció, promoció i premsa musical. Si l'anomenada escena barcelonina batega amb força és, en part, gràcies al seu treball.

El districte més rocker Una redacció amb ritme Promoció alternativa Planter de músics Els valors en alça Revista independent Lhíper del so_MEDIA_1

El districte més rocker Una redacció amb ritme Promoció alternativa Planter de músics Els valors en alça Revista independent Lhíper del so_MEDIA_1 / EDGAR MELO

3
Es llegeix en minuts
text: LUIS BENAVIDES

LA NAU, ÀLABA, 30 Planter de músics

L'espai La Nau, al carrer d'Àlaba, fa aproximadament una dècada que està obert i pels seus locals d'assaig hi han passat bandes tan populars com Macaco, Ojos de Brujo i Sabor de Gràcia. La Nau ofereix un bar, sis cabines perfectament condicionades de més de set metres quadrats que es lloguen per hores amb tot el backline necessari (micròfons i amplificadors) i una gran sala en què fins fa poc es programaven concerts. «Tenim un projecte amb vista al mes de setembre per convertir aquesta sala de La Nau en una gran aula en què es puguin rebre classes de música i expressió», indica la seva propietària, Desirée Martínez.

BACKGROUND NOISE, ZAMORA, 46-48 Promoció alternativa

Sara Moreno i Richard Royuela, al capdavant de l'agència de promoció independent Background Noise, treballen per a festivals, grups autoproduïts i segells discogràfics punters com Roadrunner, entre altres. «Les bandes a nivell de vendes més importants podrien ser Slipknot, Kiss, Megadeth, Slash¿», enumera Royuela. «Promocionem els seus discos a Espanya amb tot el que comporta, com els concerts», matisa Moreno. Background Noise comparteix oficines amb RockZone des de fa cinc anys, quan van abandonar Madrid: «Tothom acaba en aquesta zona, molt ben comunicada, a prop del centre i amb locals grans».

`ROCKZONE¿, ZAMORA, 46-48 Una redacció amb ritme

La revista RockZone, orientada al rock alternatiu nacional i internacional, comença a editar-se el febrer del 2005 després del tancament de l'editorial que publicava la versió espanyola de la internacional RockSound. «Ens vam instal·lar a Sant Martí perquè oferia una bona oferta de locals amplis i a preus assumibles, que no vol dir econòmics. És una zona que ens agrada i en què hi ha diverses sales de concerts i empreses del sector, de manera que tenia molt sentit fer-ho aquí», explica el director, Jordi Meya. «Anar a treballar caminant no té preu. I estar tan a prop de la platja, tampoc», postil·la Meya, arrendatari d'un pis a uns quants carrers.

ALFASONI 3 PERÚ, 72-76 L¿híper del so

Alfasoni suma més de 2.500 metres quadrats en què pots trobar més de 300.000 productes. Des de guitarres acústiques fins a taules per a discjòqueis passant per amplificadors, bateries, pues, cordes, baquetes i micròfons. En altres paraules, la botiga més gran dedicada al so de la ciutat. «Potser no hi trobaràs totes les marques de guitarres que desitges, però les que hi ha estan molt bé i són més barates que en altres establiments», assegura Valentín Ramil, client habitual que aquesta vegada ha anat a Alfasoni amb una amiga interessada a adquirir una guitarra «bona, bonica i barata».

`MONDOSONORO¿, LLULL,57 Revista independent

«Musical, mensual i gratuïta». Amb tan sols tres adjectius, el seu director, Joan S. Luna, captura l'essència de Mondosonoro, una publicació que va començar a fer els primers passos l'octubre del 1994 centrant-se «en allò que s'acostuma a conèixer com a escena independent». Al districte de Sant Martí fa cinc anys que hi són i, explica Luna, «és molt divertit sortir a dinar al migdia o a prendre un cafè i trobar gent de promotores, concerts, revistes, festivals o fins i tot amb algun grup conegut que assaja a la zona». ¿Epicentre del rock a Barcelona?. «No ho sé, però últimament ho sembla».

Notícies relacionades

CAP-CAP PRODUCCIONES 3 PAMPLONA, 92-94 Els valors en alça

CAP-CAP és una promotora musical independent que produeix concerts i gestiona artistes amb oficines al costat de Razzmatazz. El seu fundador, Xavi Manresa, destaca l'organització de grans concerts per a artistes molt populars com Green Day, The Offspring o Extremoduro, però sense perdre de vista els grups musicals desconeguts «amb la qualitat suficient per desenvolupar una carrera a llarg termini». La situació de la promotora en un barri com Marina els permet estar en contacte directe amb «proveïdors i sales», cosa que Manresa considera «còmode i pràctic» per a la seva activitat.